Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, March 30, 2012

TOK ALI TANYA APA ANWAR IBRAHIM BUAT MASA JADI MENTERI KEWANGAN???




Semalam aku ada join satu program Maulidurasul anjuran GB4B Kawasan Jasin di Merlimau. Di majlis penutup, geng belia ni jemput YAB Ketua Menteri Melaka, Tok Ali untuk merasmikan penutupan program tersebut.

Jadi bila Tok Ali berucap, di hujung ucapannya beliau buka kepada para hadirin yang majoritinya belia untuk bertanyakan soalan kepada beliau.

Ada sorang belia ni angkat tangan dan tanya komen Tok Ali tentang janji Pakatan Pembangkang berkaitan pemansuhan PTPTN jika mereka dipilih sebagai kerajaan pada PRU 13 nanti.

Tok Ali jawab, Pakatan kononnya nak mansuh PTPTN dan bayar pembiayaan pelajaran dengan guna duit Petronas.

Tok Ali cakap minyak Petronas boleh tahan berapa lama dan adakah minyak ni sumber yang boleh diperbaharui??

Simpanan minyak negara semakin hari semakin kurang. Minyak adalah sumber pendapatan utama negara dan wang ini digunakan untuk pembangunan negara.

Jika wang ini digunakan untuk ganti PTPTN, bagaimana dengan perancangan negara yang lain?? Mana nak carik duit??

Bagaimana nak bina negara jika wang yang keluar lebih banyak dari wang masuk??? Hutang pelajar yang tak bayar PTPTN pun dan masuk nilai billion dan siapa yang nak ganti wang yang nilai billion ni??/

Tok Ali jugak cakap, kenapa hari ini baru Anwar Ibrahim nak cerita pasal kebajikan seperti PTPTN ini??

Dulu ingat tak masa dia jadik Menteri Pelajaran dan Menteri Kewangan. Kenapa masa dia ada kuasa dia tak nak buat semua ni??

Kenapa dalam keadaan dia nak kejar kuasa baru dia nak cerita nak mansuh PTPTN??? Adakah janji ini hanya satu salah satu siri janji bohong Anwar Ibrahim dalam meraih undi???

Tok Ali tegaskan janji Anwar Ibrahim dalam isu PTPTN hanyalah bohong dan untuk tarik minat orang muda.

Aku sendiri rasa janji ini tidak adil. Janji Anwar ini hanya untuk jangka masa pendek dan boleh bawa negera ke arah yang salah.

Anwar Ibrahim tak hebat buat kerja tapi hanya hebat cipta bohong dan kesah dongeng untuk raih undi simpati!!! 

Diharap orang muda tidak terpedaya dengan janji bohong Anwar Ibrahim ini.

JPX

3 comments:

Anonymous said...

berfikir jumud mmg ler tak ble hapuskan pinjaman ptptn,cuba fikir di luar kotak pemikiran...jgn di perdagangankan industri pendidikan dan menambah bebanan kpd rakyat.Fikir ketika berada bersama2 kesusahan rakyat,kalau sentiasa berdampingan golongan koperat..jadi ler seperti mereka asyik memikirkan untung dan menyedut hasil duit petronas.

Anonymous said...

orang bodoh jer yang akan terus percaya cakap bohong anwar ibrahim

Jiwa Paradox said...

ANON 6:28, KALAU ANWAR BAGUS SANGAT APSAL DIA TAK START BUAT KAT SELANGOR YANG MANA DIA PENASIHAT EKONOMI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa