Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, March 08, 2012

BETTY CHEW KUAT TIDUR: ALI RUSTAM TANGGUNG BALA


Betty Chew, ADUN Kota Laksamana Melaka adalah isteri kepada komunis bernama Lim Guan Eng. Kita semua dah tahu bahawa DAP Komunis ni memang mengamalkan nepotisme dalam pemerintahnya.

Anak beranak, laki bini, sepupu sepapat jer yang boleh jadi pemimpin DAP. Kalau tak percaya, cuba tengok siapa Setiausaha Agong DAP dulu dan kini. Setuju tak??

DAP ni pulak memang dah terkenal dengan rekod kerja yang sangat buruk. Sejak DAP memerintah Penang, berapa ramai orang susah bertambah susah dan hanya DAP sahaja yang boleh jadi kaya di Penang. Contoh terbesar, Kg. Buah Pala.

Betty Chew pun tak ketinggalan dalam hal ini. Selama dia jadi ADUN di sini, hampir tiada apa jasa dan kerja yang telah dia lakukan. 

Betty Chew nak tunjuk muka di kawasan sendiri pun cukup susah.Mana tidaknya, kawasan dia di Melaka, tapi hari-hari di Penang ikut laki.

Betty ni hidup mewah hasil dari kontraktor Penang yang banyak tanggung hidup mereka suami isteri serta anaknya. Jadi apa dia nak kesah sangat hal pengundi dan penduduk DUN Kesidang kan..???

Aku pun dapat maklumat memang payah nak jumpa dengan Betty Chew di DUNnya. Jadi kat mana pengundi DUN Kesidang nak mengadu nasib dan bergantung harap???

Nasib baik Melaka ni BN yang tadbir. Jadi semua BN yang buat. Tak jadi masalah sebabn BN dah buat kerja ni dari dulu lagi.

DUN Kota Laksamana pun BN yang bangunkan. Kalau nak harap DAP memang sampai kiamat takdenyer...

Walaupun majoriti penduduk DUN Kesidang tak pilih BN, Tok Ali tak pilih bulu. Semua dia tolong. Kalau tak percaya cuba nengok contoh paling besar, Jonker Walk berapa punya cantik Tok Ali arah hias kalau ada perayaan.

Tok Ali tak kesah sangat kawasan siapa yang penting janji rakyat Melaka BN laksanakan dengan jayanya.

Betty Chew DAP lahanat ni memang tak boleh pakai. Memang satu kesilapan besar kalau mereka ni dipilih untuk jadi pemimpin kita!!!

BN UNTUK MELAKA.

JPX

1 comment:

Anonymous said...

layarilah laman portal web berita terkini Freemalaysiakini2

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa