Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, February 01, 2012

ANWAR IBRAHIM SAMAN WALL STREET JOURNAL

Wartawan: Kenapa Dato Sri saman Utusan Malaysia?

Anwar: Sebab akhbar itu memutar belitkan cakap saya dan berniat jahat! 

Wartawan: Kenapa Dato Sri menyokong keselamatan dan hak negara Israel? 

Anwar: mereka bohong dan memutar belitkan kenyataan saya..berniat jahat! 

Wartawan: Adakah Dato Sri akan saman juga akhbar Wall Street Journal?

Anwar: ada soalan lain?..

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan saman fitnah nenuntut ganti rugi bernilai RM50 juta daripada Utusan Melayu berhubung artikel bahawa beliau mahu homoseksual dibenarkan di sisi undang-undang.Saman itu difailkan peguam Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu,di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.


KUALA LUMPUR 25 Jan. - Saksi utama kes liwat pada 1998, Ummi Hafilda Ali sedia untuk disaman oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim atas segala pendedahan yang dilakukannya melibatkan isu moral Ketua Pembangkang itu.


Jelasnya, beliau termasuk beberapa individu lain yang pernah membuat pendedahan mengenai isu moral tersebut tidak pernah gentar dengan kemungkinan disaman Anwar.


''Saya dah ready (sedia). Tiada masalah (jika disaman Anwar). Pihak lain seperti Utusan Malaysia yang tak tahu secara mendalam tentang siapa Anwar, bolehlah dia (Anwar) guna mahkamah sebagai senjata.




Shuib berkata, beliau bersama dua rakannya itu sehingga hari ini sebenarnya masih menunggu untuk menerima tindakan saman daripada Anwar.

‘‘Anwar nampak sangat tidak berani menyaman rakan-rakan yang pernah rapat dengannya. Anwar hanya setakat berani saman akhbar Utusan Malaysia sahaja.

‘‘Mengapa saman Utusan Malaysia. Jika rasa hebat samanlah kami, sebab kami yang pernah mendedahkan rakaman video yang didakwa membabitkan dirinya,’’ katanya lagi.

>>>TERUS BACA DI SINI<<<

‎"I SUPPORT ALL EFFORTS TO PROTECT THE SECURITY OF THE STATE OF ISRAEL "
- Anwar Ibrahim, Wall Street Journey

1 comment:

bombastijka said...

Katalah apa nak kata, dia semakin syok sendiri dan menganggap dia sumber berita dan menjadi tumpuan media seluruh dunia. Nampaknya penyakit ini semakin teruk apatah lagi dekat-dekat nak pilihanraya nih. Ubat dia senang saja untuk mereka yang syok sendiri dan gila glamer ni, jangan pedulikan dia...buat seolah-olah dia tiada lagi dalam dunia ini.. Ketika itu tentu dia akan meroyan tak tentu hala. Tak percaya cuba buat... Rasa terpinggir dan dipencilkan sama juga macam di[pulaukan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa