Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, January 18, 2012

NIK AZIZ MENANG ANUGERAH PERINGKAT ANTARABANGSA KATEGORI PEMBOHONG TEGAR!!!


Apa cerita ni Pork Nick Najis??? Kau kata kerajaan kau bagus, Islamik, menjamin dunia dah akhirat.

Bila kena pada orang, kau punya ligat cerita bohong dari subuh bawak ke subuh balik kau tak habis cerita. Asal ada peluang kau bantai cukup-cukup.

Tapi bila kena pada batang hidung kau, sikit kau tak berbunyik. Kau senyap macam kau tak salah.

Tapi kau sendiri cakap tak serupa bikin. Kau selalu cakap bohong. Lain kau cakap lain yang kau buat. 

Beliau mendakwa, beberapa cadangan yang diberikan kepada kerajaan negeri untuk mengatasi masalah itu gagal, malah wang RM100,000 sebulan yang pernah dijanjikan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak pernah diterima. UTUSAN

Tak padan dengan jubah kau...
Tak padan dengan serban kau...
Tak padan dengan janggut kau...
Buat rosak Sunnah jer ler kau ni...

KALAU KAU TAK MAMPU BUAT, TAK USAH BERJANJI...

BILA KAU TAK BUAT APA YANG KAU DAH JANJI ITU MAKSUDNYA APA???

ITU MAKSUDNYA NIK AZIZ PEMBOHONG!!!

ULAMAK MANA BOLEH BOHONG...

ORANG ISLAM MANA BOLEH BOHONG...

PORK NICK NAJIS TAK KASIHAN KE PADA RAKYAT KELANTAN???

JADI SIAPA YANG NAK BELA NASIB RAKYAT KELANTAN??

SAMPAI BILA RAKYAT KELANTAN NAK JADI MANGSA TIPU PORK NIK NAJIS???

JPX

BACHOK 15 Jan. - Krisis pengangkutan bas awam di negeri ini mula memberi kesan kepada orang ramai, terutama yang bergantung sepenuhnya kepada perkhidmatan tersebut setiap hari.

Krisis berlaku selepas pengendali bas Cityliner, Syarikat Kenderaan Melayu Kelantan Bhd. (SKMK) memberitahu, operasi di 31 daripada 37 laluannya akan tergendala bermula hari ini, berikutan kerugian teruk dialami syarikat itu.

Tinjauan Utusan Malaysia di perhentian bas Bachok di sini pagi ini mendapati, ramai pengguna yang terkejut dengan keputusan drastik tersebut menyebabkan ada yang tidak dapat ke tempat kerja selain ramai yang mengalami kelewatan.

Perbezaan tambang yang lebih tinggi sekiranya menaiki teksi berbanding bas turut menjadi faktor paling kritikal sehingga menimbulkan kerisauan kepada mereka yang kebanyakannya golongan berpendapatan rendah.

"Pagi tadi saya tunggu bas, tapi tidak ada satu pun yang lalu sehinggalah ada kawan datang beritahu bas tidak ada lagi, saya pun menumpang keretanya untuk ke tempat kerja.

"Petang ini masa nak balik rumah, saya tidak tahulah mahu tumpang siapa. Saya ada motosikal tetapi tidak ada lesen sebab itulah saya naik bas setiap hari," kata Rosnani Mat Yusof, 25, seorang jurujual yang berasal dari Kampung Pasir Kasar, Sering di sini.

Menurut Rosnani, ibunya, Siti Bidah Hassan juga tidak dapat berniaga di pasar Bachok pagi ini kerana tidak ada kenderaan, malah mereka sekeluarga bergantung sepenuhnya dengan pengangkutan bas awam untuk ke mana sahaja.

"Mak saya terpaksa tumpangkan sayur kepada makcik saya untuk dijual. Masalah ini juga boleh menggugat pendapatan keluarga saya semoga esok sudah ada bas semula.

"Selalu kalau naik bas cuma perlu bayar tambang RM2 tapi kalau naik teksi tambang boleh sampai RM4 dan bagi orang berpendapatan rendah macam kami memang susah," ujarnya.

Mingguan Malaysia hari ini melaporkan kenyataan Pengarah Eksekutif Konsortium Transnasional Berhad (KTB), Tengku Hasmadi Tengku Hashim bahawa keputusan itu dibuat berikutan kerugian teruk yang dialami oleh SKMK, anak syarikat KTB.

Tengku Hasmadi turut mendakwa, usaha untuk mendapatkan bantuan daripada kerajaan negeri gagal, malah bantuan bulanan RM100,000 kepada SKMK yang dijanjikan oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat juga tidak pernah diterima.

Seorang jurujual yang bekerja di Kota Jembal, Kota Bharu, Wan Fairus Wan Zainuddin, 28 pula memberitahu, dia telah sampai di perhentian bas kira-kira pukul 8 pagi tetapi diberitahu tiada bas.

Berikutan itu katanya, dia terpaksa meminta bantuan suaminya yang juga bekerja untuk ke tempat kerja dan sampai lewat satu jam.
Seorang penduduk Kampung Pulau Belangan di sini, Roslina Ismail, 29, turut meluahkan keresahannya dengan perkembangan itu memandangkan dia selalu menaiki bas Cityliner untuk pulang ke kampung asalnya di Tanah Merah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa