Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, December 23, 2011

BERKAT JUMAAT: HARAKAH AKAN DIBERHENTIKAN PENGELUARANNYA!!!




KALAU JADI KENYATAAN...
SYUKUR ALHAMDULILAH...
TAK PAYAH RAKYAT TERUS DIBOHONG...
TAK PAYAH RAKYAT TERUS TERPEDAYA...
CERITA LAIN...
TULISNYA LAIN...
MEMANG SURAT KHABAR TAK GUNA!!!

JPX

Jualan Haramkah iaitu akhbar lidah fitnah rasmi pakatan rakyat merosot teruk seiring dengan sokongan rakyat kepada pakatan rakyat.

Beberapa pemimpin PR termasuk Anwar Ibrahim semakin risau kerana segala fitnah yang dilemparkan kepada kerajaan selama ini sudah tidak lagi dipercayai oleh rakyat termasuk penyokong pakatan rakyat

Perkembangan ini cukup membimbangkan dan ada sumber dalaman memberitahu pemimpin PAS meminta bantuan pemimpin DAP agar membeli bagi pembacaan penyokong DAP yang majoritinya berketurunan cina namun langsung tidak diendahkan oleh DAP.

Akhbar ini pernah mendapat sambutan hangat pada tahun 1999 dengan cetakan 400,000 nashkah sekali terbit kerana banyak memuatkan fitnah dan maki hamun daripada beberapa pemimpin Pas termasuk Nik Aziz. Ketika itu rakyat belum celik IT lagi tetapi kini rakyat telah pandai memilih yang mana berita benar dan yang mana berita fitnah.

Namun, akhir-akhir ini cetakan Haramkah khabarnya hanya sekitar 90,000 naskhah bagi setiap keluaran manakala jualan bersih secara purata adalah sekitar 80,000 naskhah yang mana hampir sama dengan akhbar New Straits Times. Ini adalah sesuatu yang mengerunkan bagi Pakatan Rakyat terutama dalam keadaan pilihanraya umum yang semakin hampir.

2 comments:

Anonymous said...

tengoklaa..tak payah buat kempen utk boikot pun rakyat akan boikot secara otomatik..

Unknown said...

harakah ni surat khabar ubat kuat dan ubat tenaga batin jer...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa