Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, December 13, 2011

AKHIRNYA ANWAR DIBEBASKAN DARI TUDUHAN MELIWAT



PAS dah mula nampak bahawa peluang Anwar untuk bebas dari kes liwat II ni adalah amat tipis. Sebab tu lah dorang kini mula persoalkan sama ada perbicaraan yang berlangsung ni adail atau pun tak..


Ini diluahkan ole AJK PAS Pusat, Dato Kamaruddin Jaafar yang membuat kenyataan didalam lidah rasmi PAS, HaraMkah. Beliau berkata, jika perbicaraan itu dilakukan secara adil, ia akan memihak kepada Anwar.

Kamaruddin menganggap, peguam Anwar telah memberikan bukti yang begitu banyak dan dari segi teknikal amat mustahil untuk hakim membuktikan Anwar bersalah.

"Bukti-bukti begitu terperinci telah dikemukakan oleh peguam-peguam Anwar dan segala hujah pihak pendakwa sebelum ini telah dapat dipatahkan oleh barisan peguamnya.

"Begitu juga berkaitan dengan DNA ataupun bukti Saiful berada di kondominium sewaktu kejadian fitnah tersebut, malah bukti-bukti yang menimbulkan kesangsian," jelasnya.

Hanya pengadilan yang adil mampu membebaskan Anwar jika begitu banyak bukti serta keraguan yang ditimbulkan oleh peguambela diambilkira.., katanya.

Bagi gua, ni semua adalah tindakan nak control damaged dari PAS. Kalau Anwar didapati bersalah, PAS akan hasut rakyat kononnya Mahkamah tak adil dan dikuasai oleh kerajaan.

Dan kalau Anwar dikenakan hukuman penjara, dah confirm Najib serta UMNO akan dipersalahkan. Biasalah PAS.., dalam mimpi pun dorang still fikir tentang Najib dan UMNO.

SUMBER: MPP ONLINE

1 comment:

Anonymous said...

bg mrk tafsiran adil jika dan hanya jika sesuatu kputusan memihak atau seperti yg mrk kehendaki...tidak kira mmg bersalah atau mmg mlakukn kesalahn..keadilan kepala mak bapa setan!!!

klu pmimpin bn yg buat knyataan bertentangan, sudah tentu karpal minta tangguh kes supya pmimpin itu didakwa dulu krn hina mahkamah.
mrk sj nak perlekeh hakim.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa