Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, October 19, 2011

MELAKA NEGERI PERTAMA PUNYAI KETUA MENTERI WANITA!!!

SEKADAR HIASAN
Semalam selepas JPX cerita tentang betapa buruknya akhlak anak seorang ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara Negeri Melaka >>>DISINI<<<  satu lagi kesah menarik telah dikongsi kepada JPX.

Malam tadi semasa duduk minum kopi, seorang lelaki pertengahan usia yang terkenal di satu daerah di Melaka dengan sombong dan bodohnya mempertahankan anak kepada ADUN wanita negeri Melaka itu. Macam biasa, lelaki itu sumpah seranah parti lawan ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara dan tuduh ini semua adalah fitnah dan tipu.

Lelaki pertengahan usia itu duduk bersama 6 ke 7 orang kawannya di tengah kedai kopi itu. Dengan suara yang agak tinggi dan seperti mahu beri ceramah, lelaki itu terus menerus menafikan bahawa anak ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara Negeri Melaka melakukan seperti apa yang dituduh.

Kawan-kawan lelaki itu JPX lihat seperti acuh tak acuh jer nak dengar. Ada sorang tu pulak pura-pura dengar mungkin mahu jaga hati lelaki itu. Lelaki itu sebuk berhujah yang mengatakan tidak mungkin anak ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara Negeri Melaka itu melakukan perbuatan meraba dan meramas payu dara kerana ibubapanya adalah golongan yang baik.

Kisah yang paling menarik dan menakutkan JPX adalah bila lelaki pertengahan umur itu cerita bagaimana dia dan beberapa kawan dalam PR kini sedang berusaha kuat untuk memastikan ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara itu akan menjadi Ketua Menteri Wanita yang pertama di negeri Melaka.

Selesai jer lelaki pertengahan usia iu sebut ayat tersebut, kawan-kawan dia tersentak. Ada yang tahan ketawa dan ada yang senyum kambing. Lelaki tersebut bersungguh mengatakan dia yakin bahawa ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara Negeri Melaka itu amat sesuai menjadi Ketua Menteri dan kaum wanita patut diberikan peluang menjawat jawatan seperti itu. Tambahan pula, sejarah politik ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara Negeri Melaka itu yang baik dan datang dari keluarga ahli politik berpengaruh.

Lelaki pertengah umur itu juga mengatakan bahawa parti apa yang diwakili ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara Negeri Melaka itu tidak penting asalkan parti lawan kalah. Dia juga bersungguh bahawa dia yakin parti ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara Negeri Melaka itu akan membawa kelainan dan perbaharuan yang besar di Melaka kelak.

Tapi yang paling bestnya, bila sorang kawan lelaki itu cakap satu ayat yang simple yang berbunyi " ADUN WANITA TU JAGA ANAK PUN TAK PANDAI, INI KAU NAK SURUH DIA JAGA NEGERI MELAKA? JAHANAM MELAKA NANTI MAK PERABA JADI KETUA MENTERI??" dan hampir semua pelanggan kedai ketawa.

Bila dah kena gelak sakan oleh kawan-kawan, lelaki itu duduk diam dan muncung panjang. JPX tengok muka dia pun tak tahan nak gelak. Hisap rokok laju-laju sebab tahan marah dan malu ler tu.

Lepas tu ada sorang pak aji tu jerit dari meja sebelah dengan ayat lebih kurang macam ini  "BANGSA KITA SENDIRI JADI KETUA MENTERI KITA PUN SUSAH NAK MINTAK TOLONG, INIKAN PULAK KALAU BANGSA DIA JADI KETUA MENTERI"

Lepas tu Pak Aji tu pun sambung "KITA NI ANAK ORANG PUNYA HAL KITA NAK JAGA, ANAK SENDIRI SIAPA NAK JAGA??" 

Lepas tu semua yang dengar ketawa kuat-kuat dan ada yang tepuk-tepuk belakang lelaki pertengahan usia itu. JPX lihat lelaki itu hisap rokok semakin laju dan matanya buntang merah menyala, menahan marah atau malu.

P/S: Parti ADUN wanita, ibu kepada peraba dan peramas payu dara ini berjaya mengumpulkan penyokong yang taksub dan separa sedar. Tahniah!!!

JPX

3 comments:

Anonymous said...

Tanya pakcik tu,kalau orang ramas tetek bini dia,dia suka tak?
Musibat punya orang tua.

Anonymous said...

hahahha...
tapi orang tua mereka tak mau..
mesti orang muda..

Jiwa Paradox said...

ntah apa lagi asalan suami adun ni nanti....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa