Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, September 09, 2011

PAS MELAKA CALON SOFI WAHAB SEBAGAI KETUA MENTERI MELAKA



1. Di Melaka, belom pernah ada sejarah PAS menang sebarang pilihanraya tak kira PRK mahupun PRU. Terdekat adalah PRK Merlimau yang mana PAS menawarkan calon muda mereka yang juga tak diterima di bumi Hang Tuah ini.

2. Jadi PAS tak putus ada. Dalam ramai-ramai pemimpin parti ini, ada seorang mamat yang boleh kata muda jugak ler. Dia ni pandai bawak badan dan dilihat sebagai salah seorang calon untuk PRU akan datang.

3. Untuk menjadikan diri dia lebih bagus dan dikenali, dia berblog. Jadi dah menjadi resam blogger pembangkang, mereka akan guna apa sahaja idea tak kira baik dan terutamanya jahat untuk menarik minat rakyat.

4. Blog Mutaligat, kendalian Sofi Wahab Yang Di Pertua PAS Bukit Katil tidak terkecuali. Blog ini boleh dikatakan sumber berita bohong dan karut. Blog ini bersungguh-sungguh berbohong dan cuba sedaya upaya untuk menyembunyikan kebenaran dan kelemahan parti mereka.

5. Sebagai contoh terbaru, blog ini cuba jadi hero dengan harapan dapat perhatian pemimpin tertinggi PAS. Kira lebih kurang macam  bodek ler. Si MutaLigat ni dah tulis macam ini untuk ulas kesah ahli PAS di Kedah yang keluar parti dan sertai UMNO



"Namun tuan-puan jangan terkejut sekiranya ahli PAS ialah ahli PAS palsu yang diupah oleh Umno. Kadang-kadang mereka ini adalah ahli Umno, penyokong Umno, bekas ahli PAS yang telah lama keluar PAS, orang atas pagar dan sebagainya yang ditipu oleh Umno supaya mengaku menjadi ahli PAS dan diberi habuan untuk berlakon.

Taktik ini adalah taktik lama yang diulangtayang oleh Umno lebih-lebih menjelang pilihanraya umum. Kita tidak hairan sekiranya selepas lebih ramai lagi 'pelakon' seumpama ini akan muncul. Jika hendak benar perkara ini berlaku saya kira di Kedah hanya tinggal Ustaz Azizan Razak sahaja orang PAS sebab ribuan ahli PAS Kedah telah 'keluar parti' sejak tahun 2008."


6. Woi Sofi, nak bodek pun agak-agak ler. Yang keluar parti itu ahli parti siapa??? Apa pasal kau tuduh UMNO macam-macam???

7. Kan Malaysia ni negera demokrasi. Kalau ada ahli PAS yang sudah hilang kepercayaan pada pemimpinnya, tak salah kan mereka tinggalan parti yang mereka tak suka???

8. Cuba belajar untuk terima kelemahan diri. Kalau orang dah tak suka dengan parti PAS, cuba kaji apa sebabnya. Jangan salahkan sesiapa. Cermin muka dulu baru sebukan hal orang.

9. Inilah wajah sebenar pemimpin PAS. Sofi Wahab lebih suka tunding jari pada orang lain walhal kesalahan mungkin berpunca dari diri sendiri. Apakah ini ajaran Islam versi PAS yang dibawa dan cuba disampaikan oleh mereka??

10. Di Melaka memang takde kes ahli PAS keluar parti sebab ahlinya pun sikit aja. Sebab itu PAS tak pernah menang pilihanraya di Melaka....hahahahaha!!!!

JPX

3 comments:

dino.yp@gmail.com said...

buang masa layan mamat ni! nak cari publisiti murahan kat melaka...

Jiwa Paradox said...

sesekali layan tak per...
tapi jangan jadi macam mereka sudah ler...hahahaha

Anonymous said...

orang Melaka tak mungkin terpedaya dengan dakwah sesat PAS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa