Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, August 29, 2011

ANGKARA DIREMPUH POLIS:MAT SABU HILANG INGATAN



APA KENA NI MAT???
DAH TERUK SANGAT KE SAKIT KAU???
KAU SENDIRI CAKAP...
KAU TAK INGAT...
KALAU DAH KRONIK SANGAT...
MARI SINI AKU OPERATE OTAK KAU...

JPX

KUALA LUMPUR, 28 Ogos: Timbalan presiden PAS, Mohamad Sabu berkata beliau akan meneliti rakaman ceramahnya semula berhubung dakwaan akhbar Utusan Malaysia bahawa beliau mengatakan Parti Komunis Malaya (PKM) yang menyerang Balai Polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 adalah wira negara.
Beliau yang dihubungi Harakahdaily berkata, beliau tidak ingat isi ceramahnya 23 Ogos lalu itu kerana sudah seminggu berlalu dan banyak ceramah-ceramah lain yang dihadirinya selepas itu.

Bagaimanapun menurutnya, beliau sedang berusaha mendapatkan semula rakaman ceramahnya itu untuk melihat adakah benar beliau berkata sedimikan seperti dilapor akhbar Umno itu.

"Saya sedang cari tape rakan itu balik, saya tak ingat adakah saya kata begitu.

"Lepas kita tengok baru saya akan ulas sama ada perlu bincang dengan peguam untuk tindakan seterusnya atau bagaimana," katanya.

Utusan Malaysia dalam laporan muka depannya semalam menyiarkan Mohamad Sabu sebagai mendakwa Muhammad Indera, lelaki yang bersekongkol dengan Goh Pen Tun dan 200 anggota komunis adalah hero sebenar, bukannya 25 anggota polis dan keluarga mereka yang mempertahankan diri dalam serangan di balai tersebut.

Selain itu, Utusan melaporkan, timbalan presiden PAS itu, dalam ceramahnya di Tasek Gelugor, Pulau Pinang pada 21 Ogos lalu, turut mendakwa Datuk Onn dan Tunku Abdul Rahman tidak layak dianggap sebagai pejuang kemerdekaan kerana menganggap mereka sebagai pegawai British.

3 comments:

Anonymous said...

penjajah tetap pemerintah yang perlu dipatuhi pentadbiranya selagi penjajah berkenaan tidak menggunakan ungkapan ini: "langkah mayat saya kalau mahu tegakkan negara islam".

ini bermakna selagi penjajah tidak mengetengahkan ideologi seumpama ideologi provokatif ala-ala Dapig makanya tidak apalah bekerja dengan penjajah kalau tujuannya untuk dapat sesuap nasi.

Unknown said...

setuju aja..
mat sabu dan karpal singh dag takde beza da sekarang ni...

jiwa paradox sakit said...

jiwa paradox ngn mat sabu sama je..kahkahkah..hilang ingatan..jiwa paradox xtra sket..sbb dia saket jiwa..kahkahkah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa