Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, January 02, 2011

GEMPAR DAN PANAS: PAPA GOMO DAN DIN PUDURAYA BERKONGSI "MINAT" YANG SAMA???


1. Akhirnya YB Salahudin Ayub terpaksa menggunkan "talian hayat" terakhir untuk menafikan tuduhan salah laku seksnya di Hotel Puduraya.

2. Namun pemilihan "talian hayat" yang dipilih ternyata salah kerana YB Salahudin Ayub a.k.a Din Puduraya memilih Idris Ahmad untuk menyelamatkannya.

3. Setelah dipilih, Idris ini pun mulalah buat kerja. Orang benak maka hasil kerjanya pun lebih kurang sama macam orangnya. Jadi apa yang timbul adalah satu lawak jenaka yang boleh dikatakan sebagai LAWAK TAHUN BARU!!!

4. Idris dengan bangganya mengatakan bahawa PAPA GOMO telah memohon maaf kepada YB Salahudin Ayub a.k.a DIN PUDURAYA di atas tuduhan seksnya di Hotel Puduraya. Idris juga memohon agar Polis bertimdak professional dalam menangani permasalah ini.

5. Hoi Idris, dah suntuk sangat ke sampai kena buat macam ini??? Ada bukti ke yang engkau kata PAPA GOMO mengaku dan mohon maaf??? Kena engkau terus menerus menipu dan membela penzina??? dah kering idea ker???

6. Satu lagi, kenapa baru sekarang minta tolong dengan Polis??? Kalau tidak semua engkau salahkan Polis??? Polis jalankan tanggungjawan dan tugas pun jadi bahan tomahan puak engkau semua. Sekarang dah kena batang hidung sendiri baru nak mintak tolong Polis!!!

7. Kisah ini boleh selesai jika YB Salahudin Ayub a.k.a DIN PUDURAYA secara terhormat buat satu sidang akhbar menyata dengan benar apa yang sebenarnya terjadi semasa pertemuan antara dia dan PAPA GOMO di Parlimen tempoh hari!!!

8. Jadi kita tunggu sama ada YB Salahudin Ayub a.k.a DIN PUDURAYA berani sebagai anak jantan tampil ke hadapan bercerita tentang kisah yang sebenarnya. Kalau takut, bawa sekali Idris Ahmad sebagai back-up, ok!!!

RUJUKAN

2 comments:

Anonymous said...

din pudu risau sangat kenapa? tak buat tak perlu nak risau. azizah masih menanti

Bentaraguru said...

Aku malu, tersangat malu hal din puduraya ni. Ulamak Pulau Melaka apa khabar ?. Hai, buat-buat tak tahu pula ?. Jawablah atau paksa din puduraya beri penjelasan atau repot polis atau letak jawatan. Kubang Kerian tak rela wakil rakyat penzina. Itulah padahnya duduk KL. Kawasan tak masuk.
Ulamak ni pula, kalau tarah orang, sedap sangat, kena batang hidung sendiri, ha...tanggunglah. Itu belum azab Allah lagi. Bertaubatlah, Insya Allah selamat. Amin.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa