Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, July 14, 2016

MUFTI PERAK DEDAH RAHSIA JAHAT CINA KOMUNIS!!!


Kita terlalu berlembut dan bertolak ansur. Mungkin itulah realiti bangsa Melayu yang mudah bersimpati dan tunduk dengan rayuan seperti mana yang didedahkan oleh Mufti Perak kali ini.

Pemansuhan sekolah vernakular dilihat mampu mengurangkan masalah perbalahan kaum yang semakin meruncing sejak kebelakangan ini.

Pendapat tersebut disuarakan oleh Tan Sri Harussani Zakaria yang menegaskan cadangan tersebut telah dibawa kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan menteri Kabinet yang lain.

Begitu pun, katanya, disebabkan kaum lain minta supaya perkara itu ditangguhkan, maka sehingga kini sekolah-sekolah tersebut masih beroperasi.

“Yang jadi masalah, saya dah tegur daripada dulu, saya dah jumpa perdana menteri dan saya dah jumpa menteri semua. Saya kata, masa kemerdekaan dulu, perjanjiannya sekolah hanya satu iaitu sekolah kebangsaan.


“Sekolah Cina akan ditutup dalam masa enam bulan, sekolah India juga akan ditutup dalam masa enam bulan. Semua bersetuju pada masa itu. Tetapi oleh kerana Cina minta tangguh, kita pun kata ya, ya, ya sampai sekarang,” tegasnya.

Beliau berkata demikian kepada wartawan selepas menyempurnakan Majlis Perasmian Semula Surau dan Rumah Suluk, Kampung Temong Hilir, Chenderoh, semalam.

Harussani berkata, sekiranya hanya ada satu sekolah, masyarakat bukan Melayu di Malaysia akan menjadi seperti masyarakat di Indonesia dan Thailand yang bertutur menggunakan bahasa kebangsaan.

Mengambil contoh senario berlaku di Singapura, pembubaran sekolah Melayu dan Cina menyebabkan peradaban rakyat di sana lebih baik berbanding rakyat di negara ini.

“Di Singapura hanya ada satu sekolah iaitu sekolah Inggeris. Sekarang mereka sudah tiada beza, fikiran mereka juga sama, sebab itu ada hormat-menghormati.

“Cuma di sana, nampak Melayu diketepikan apabila mereka meminta kerja. Biasanya mereka memilih orang yang berkelulusan lebih tinggi dan lazimnya memang Cina yang lebih tinggi akademiknya.

“Peradaban dan akhlak di sana cukup terpelihara tapi kita di sini ada apa? Bila guru nak ajar sikit, ibu bapa marah. Ini semua salah kita kerana peraturan kita tidak betul,” katanya.
Dalam pada itu, Harussani juga mempersoalkan tindakan pemimpin kerajaan yang seakan-akan memberi muka kepada bangsa lain untuk memerintah.

“Saya tanya kepada Najib, kalau sudah Cina dan India tidak mahu kerjasama dengan kita, kenapa kita pujuk? Dia (Najib) kata kita takut kalah. Sekarang pun kita kalah dah.

“Kenapa mesti nak lantik menteri Cina? Tak perlu ada menteri Cina, biar Melayu memerintah, kita tunjuklah,” katanya.

2 comments:

Anonymous said...

SOKONG MUFTI PERAK!

Anonymous said...

Memang betul..sebenarnya PM NAJIB takde telor.sama dgn menteri yg dia lantik..cakap aje berdegar segar..tapi tin kosong..syabas Shahibul mufti...macam ni kalu melayu sendiri akan hukum NAJIB dasar takut bini.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa