Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, July 04, 2016

DAP PARTI PERTAHAN RASUAH, BN BAKAL MENANG BESAR PRU14 NANTI


Barisan Nasional (BN) nampaknya mempunyai laluan yang lebih cerah untuk menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti apabila ia diadakan kelak selepas skandal rasuah Lim Guan Eng memberikan imej yang lebih buruk kepada parti itu.

Bagi rakyat dan pengundi, mereka sudah mula nampak keburukan DAP pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak Mei lepas lagi apabila tidak langsung berminat mengundi DAP menyebabkan mereka kalah teruk dan BN menang sehingga 72 kerusi dari 82 kerusi keseluruhan.

Mengikut pertuduhan pertama, Guan Eng dituduh sebagai penjawat awam menggunakan kuasa sebagai Ketua Menteri berhubung perbincangan pengezonan semula tanah di Lot 436 dan 437 Derah Barat daya kepada Magnificient Emblem Sdn Bhd pada 18 Julai 2014.


Bagi pertuduhan kedua, Guan Eng didakwa menyalahguna kuasa sebagai Ketua Menteri untuk mendapatkan barang berharga sebagai balasan iaitu lot rumah banglo bernilai RM2.8 juta di Jalan Pinhorn di sini, di bawah harga pasaran sedangkan nilai semasa RM4.2 juta, pada 28 Julai 2015.

Langkah DAP mempertahankan pula beliau dalam kes ini atas nama solidariti memburukkan lagi sokongan yang bakal mereka terima pada PRU14 nanti kerana secara jelas menyokong individu yang melakukan rasuah.

Niat mereka untuk melakukan jelajah ke seluruh negara juga mungkin menjadikan keadaan lebih teruk kerana hasil siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan juga pendedahan oleh para pemimpin BN, ada bukti kukuh Guan Eng sememangnya bersalah dalam kes ini.

Dengan ramalan bahawa pilihan raya bakal diadakan lebih awal, pastinya masa begitu suntuk untuk DAP memulihkan kembali sokongan pengundi kepada mereka.

Keengganan Guan Eng meletakkan jawatan Ketua Menteri juga membuatkan orang ramai semakin muak dengan permainan DAP yang hanya pandai mendesak orang lain yang tidak bersalah meletak jawatan tetapi pemimpin mereka sendiri yang sudah didakwa tidak pula didesak berbuat begitu.

Persoalan lain yang timbul ialah, adakah Guan Eng yang enggan meletak jawatan mahupun dipecat masih sempat bebas untuk bertanding pada PRU berkenaan atau mungkin ketika PRU14, beliau sudah pun dipenjarakan seperti bekas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

– PRU14.tv

2 comments:

Anonymous said...

Ini kes apa? Ini kes PADAN MUKA

Anonymous said...

#Umat ISLAM/MELAYU termasuk pemimpin2, para intellektual, para ulama dan jutawan2 kita sekrg. disyaki diSASARkan dgn. amat AGRESIF, oleh EJEN2/KULI2-MOSSAD/ISrael-ZIONIS HARAM JADAH; utk. diBUNUH atau diKURANGkan dgn. pelbagai MO DAJAL - spt. KEMALANGAN2 JLNRAYA/UDARA, RACUN KIMIA dan KEMANDULAN/ditimpa pelbagai PENYAKIT BUAS melalui VAKSIN2 PALSU yg. menggunakan sel/organ/darah dr. ANJING/BABI/MONYET dsbnya serta FETUS bayi atau BAYI yg. diGUGURkan, di BUNUH atau diBIAKkan dlm makmal (sbb. itu puak KANIBAL ZIONIS sentiasa GILAkan PENGGUGURAN anak/PERANG); cthnya disyaki Vaksin anti-Denggi yg. GANJILnya, kononnya hanya BERKESAN ke atas jenerasi MUDA antara 9-18 thn. oleh syarikat2 farmasi GERGASI spt. Sanof*/Merc* yg. diKUASAI oleh empayar SETAN ROTHSCHILD, yg. MENUBUHkan rejim TERORIS KANIBAL IS(IS)rael (tapi kempen anti-Vaksin yg. asyik diREMEHkan oleh KemBANGANG, sebenaqnya BUKAN anti-SEMUA vaksin, hanya anti-Vaksin2 PALSU ZIONIS KANIBAL ni – lihat juga skandal Vaksin PALSU yg. MERBAHAYA di Indonesia dan China, di - http://www.bicara.news/indonesia-suntik-semula-kanak-kanak-mangsa-vaksin-palsu/ , Indonesia Suntik Semula Kanak-Kanak Mangsa Vaksin Palsu, Oleh Ketua Pengarang / dalam Dari Lensa / pada Wednesday, 29 Jun 2016)!!#

#Dan mana GABUNGAN OIC-BANGANG – yg. KAYA RAYA diKURNIAkan ALLAH SWT dgn. BERBILLION MINYAK/GAS – TAK pula boleh BERSATU utk. biayai MAKMAL2 CANGGIH/GLOBAL dgn. para SAINTIS2 ISLAM – utk. MENGHASILkan VAKSIN/UBATAN yg. HALAL & SELAMAT, termasuk MEMAJUkan yg. TRADISIONAL?!! Inilah HIPOKRASInya yg. amat MALANG – bangunan2 TINGGI, anak2 BERPELESERAN dgn. KERETA2 MEWAH di LONDON/PARIS dsbnya dan MEMUJA pelancong2 BARAT sampai dibiaqkan BERBIKINI LUCAH HARAM JADAH cthnya di Dubai/Dunia Arab lebih PENTING nampaknya! BUMIPUTERA Islam Palestin dan di merata dunia pun TAK boleh diBANTU dari terus diBUNUH – itulah LEMAHnya para PEMIMPIN Dunia ISLAM (kau sbg. PEMIMPIN, JAWABlah dgn. Tuhan satu hari nanti) sampai Dunia Islam/umatnya asyik diPIJAK/diBOM/diBUNUH/diJAJAH/diRACUN sewenangnya oleh DUNIA PENGGANAS KANIBAL KAFIR HARBI ZIONIS/ISrael dan EJEN2/KULI2 depa!!#

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa