Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, January 05, 2016

LIM GUAN ENG JUAL TANAH MALAYSIA KEPADA AGEN YAHUDI SINGAPURA!!!???



















Lim Guan Eng didakwa telah menjual tanah kepada syarikat daripada Singapura.
Perkara itu berlaku beberapa bulan pada tahun lalu, dedah Lim Sian See hari ini.
“Pada bulan Mei 2015 kerajaan Pulau Pinang menjual 100% 20 ekar tanah bernilai RM30 juta kepada Jabil Circuit Singapore Pte Ltd di mana syarikat induknya berpusat di Amerika Syarikat
“Dan pada Julai 2015 Kerajaan Pulau Pinang diberitakan memberikan hakmilik 49% dari sekeping tanah seluas 6.8 ekar kepunyaan kerajaan yang bernilai RM11.3 bilion kepada GLC Singapura Temasik dan EDIS,”dedahnya dalam Facebook hari ini.
Penulis turut melampirkan tiga pautan artikel berkaitan dengan perkara tersebut.
Lim Sian See membuat pendedahan itu sebagai menjawab kritikan daripada tiga pimpinan pembangkang, Rafizi Ramli (PKR) Tony Pua dan Liew Chin Tong (kedua-duanya dari DAP) yang mendakwa ‘aset negara telah terjual apabila 1MDB menjual 24% daripada projek Bandar Malaysia kepada syarikat dari China.
Sedangkan, projek Bandar Malaysia itu masih lagi dimiliki oleh warga Malaysia sebanyak 76% di mana kerajaan pusat dan negeri menguasai 57%.
Bidasnya, berbanding dengan projek Bandar Malaysia bagaimana pula dengan langkah Kerajaan Pulau Pinang yang kehilangan 100% dan 49% hak pemilihan kepada Singapura.
“Kedua projek (di atas) di mana 100% dan 49% kini dipunyai syarikat Singapura tidak dilabelkan sebagai “jual negara” sebaliknya pelaburan asing luar negara?
“Dan entah bagaimana, 24% daripada Bandar Malaysia yang dijual kepada sebuah syarikat China dianggap sebagai ‘jual negara’ dan bukan pula pelaburan asing dari luar negara ?
“Aku tak paham,”katanya.
Tambahnya lagi, proses penjualan Bandar Malaysia dilakukan secara telus iaitu melalui tender terbuka antarabangsa yang diuruskan oleh syarikat pihak ketiga.
“Adakah Pulau Pinang menjual kedua-dua bidang tanah melalui tender terbuka juga? Tidak kelihatan seperti itu,”katanya lagi

1 comment:

Anonymous said...

Babi dap mmg sejak azali mmg mcm itu.Hanya mampu mengata seolah2 puak mrk sgt hebat sedangkan cec mrk berterabur.Yg disokong dgn majoriti tidak mendpt tempat.Yang mdpt tempat hanya manusia standard babi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa