Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, October 20, 2015

NAJIB RAZAK JAWAB 1MDB DALAM DEWAN


Ini tentu menarik dan pasti ditunggu-tunggu.Kita nanti akan boleh dengar penjelasan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri mengenai wang derma RM2.6 billion di Parlimen.

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang jaga urusan Parlimen, Datuk Seri Azalina Othman Said kata penjelasan itu akan dibuat masa sesi sidang Dewan Rakyat sekarang pada satu tarikh yang akan ditetapkan nanti.

Beliau memberitahu demikian dalam jawapan bertulis kepada soalan Ahli Parlimen DAP Bagan Lim Guan Eng dan DAP Segambut Lim Lip Eng.

Menurut Azalina selain soalan asal semua soalan-soalan yang berkaitan isu berkenaan akan dijawab oleh Perdana Menteri.

Sebelum ini soal derma RM2.6 billion itu telah dijelaskan diperolehi dari individu dari Timor Tengah.

Malah SPRM sendiri kata sudah lihat surat menyurat mengenainya.Ia juga disahkan bukan wang 1MDB.

Namun beberapa pihak khususnya bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan pembangkang terus mempersoalkannya.

1 comment:

Anonymous said...

Cerdik sungguh penipuan macai anjing keling madet... macam mana 1.2 billion wang PETRONAS boleh di ambil tanpa bahas untuk selamatkan syarikat anaknya Mirzan?

Begitu licik mainan geng keling madet dalam bab mengenakan org.

Termasuklah kes Proton di mana Dato Seri Syed Zainal bekas CEO Proton yang paling berjaya dan banyak jasanya berjaya ditendang keluar oleh Rejim Keling Tua ini dan hanya org dalam DRB sahaja tahu LICIK nya movement keling jahanam ini dalam mengatur strategi manjatuhkan manusia lain.

CONTOH. DARI BERIBU CONTOH.....LIHAT ISU INI...HANYA ORANG YANG CERDIK DAN KENAL SIKAP DIKTATORISM MAHATHIR SAHAJA DAPAT HIDU....>>>>>>>

KUALA LUMPUR – Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini membayangkan bahawa Pengarah Urusan Proton Holdings Bhd, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir mungkin tidak mahu terus menerajui pengeluar kereta nasional itu di bawah pemilikan DRB-Hicom Bhd.

Mahathir, yang juga Penasihat Proton berkata, dalam kes Syed Zainal, tidak ada kemungkinan pemecatan tetapi semata-mata soal tentang perjanjian antara Syed Zainal dan DRB-Hicom mengenai cara terbaik untuk menangani masalah tidak diperlukan.

"DRB-Hicom berhak menukar Pengarah Urusan kerana mereka kini memiliki Proton tetapi buat masa ini Syed Zainal masih pengarah urusan dan beliau dibayar bagi jawatan itu.


(http://www.sinarharian.com.my/bisnes/dr-m-syed-zainal-mungkin-tak-mahu-kekal-md-proton-1.40394)


Lihat bagaimana mahathir yang kelihatan tiada kuasa dalam DRB tapi dengan kuasa diatur 'bawah tanah' kerana kroni yang menguasai DRB..akhirnya seorang insan yang sangat berjaya kepada PROTON 'dipaksa meletak jawatan' tanpa sebab..

Isu ini sangat terpencil kerana ramai tidak faham selok belok masalah Proton kecuali orang2 dalam DRB dan Khazanah.

mahathir seperti biasa akan guna lidah BIAWAKnya utk jatuhkan seseorang. Dlm media dia akan guna bahasa seperti di atas.. tp dalam tindakan bawah tanahnya..dia telah berikan amaran dan kata dua ..."u must resign or u will be no more supported"


Dan cuba lihat bagaimana serangan yang diatur macai anjing belaan mahathir dgn tujahan ulangan isu 2.6 billion.. ia diulang main soalah2 wang itu rasuah.. dengan mudahnya ia dituduh rasuah dan Najib mesti letak jawatan.

Mana dia bukti itu rasuah? kalau najib diam tak cerita sepatah.. itu bukan bukti najib buat jenayah atau rasuah.. selagi bukti rasuah tak dijumpai... kalau Najib pecat 10 menteri pun.. bukti rasuah tak jumpa.. kita boleh cakap Najib sudah bersalah..bukti mana?


So dengan situasi yang sama kenapa macai mahathir terus menjilat mahathir baaw mahahthir 'SUCI' tak menyeleweng.. sbb TIADA BUKTI... sungguh licik mainan dan penipuan rejim mahahthir.. wpun kelihatan dia tak berkuasa...dia tak tinggalkan kuasa nya begitu sahaja... dlm Bank Negara sendiri gabenor nya adalah proksi mahathir.. sbb itulah terang2 statement Zeti berunsur sabotaj.. seorang Gabenor Bank Pusat boleh beri statement rasmi yang mencetuskan spekulasi negatif pasaran.. tanpa kaitan bukti jelas??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa