Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, August 19, 2015

KENAPA KEPALA CINA KOMUNIS NI TERUS HINA PEMIMPIN ISLAM???


Benarkah Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bercita-cita tinggi untuk menjadi Perdana Menteri dan mencemburui Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik menjadi perdana menteri jika Pakatan Rakyat (PR) menang pada Pilihan Raya Umum (PRU) lalu???

Menurut Ketua Veteran DAP, Lim Kit Siang, Hadi pada PRU lalu bercita-cita tinggi mahu menjadi perdana menteri jika PR berjaya menawan Putrajaya, tetapi itu perkara itu tidak terjadi kerana PR kalah pada pilihan raya tersebut.

Tambah Kit Siang, Hadi turut iri hati apabila PR sepakat memilih Ketua Umum PKR untuk menjadi perdana menteri jika PR berjaya menawan Putrajaya pada PRU lalu.

Kit Siang berkata, ada hikmahnya juga apabila PR kalah pada PRU tersebut kerana jika PR menang pada pilihan raya itu, Malaysia kini mempunyai perdana menteri bernama Abdul Hadi Awang dan bukannya Datuk Seri Najib Razak.

"Bila dikenangkan, mungkin satu hikmah Pakatan tidak peroleh majoriti kerusi Parlimen pada PRU13. Jika tidak Pakatan perlu dapat belas ihsan Presiden pas yang tidak sama sekali menerima Anwar menjadi Perdana Menteri.

"Abdul Hadi mungkin buat pusingan untuk menyokong calon Umno sekali gus menyebabkan krisis sebelum kerajaan Persekutuan diterajui Pakatan dapat diteruskan," sindir Kit Siang.

Jika benarlah apa yang dikatakan Kit Siang terhadap Hadi, Pas sebelum itu sudah pasti keluar meninggalkan Pakatan dan menyertai Umno demi merealisasikan cita-cita Presiden Pas itu.

Inilah yang dikatakan 'habis madu sepah dibuang' apabila DAP berjaya menawan dan mentadbir kerajaan negeri hasil usaha sama penyokong Pas yang menyokong DAP pada pilihan raya lalu..--Utaranews.com

1 comment:

Anonymous said...

Bila la nak mati cina tua bangsat ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa