Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, July 24, 2015

DEWAN UNDANGAN NEGERI SELANGOR BUBAR???



Pemerhati politik melihat perkembangan tersebut di atas sebagai mengejutkan Dan Bakal memberi kesan kepada kedudukan kerajaan Negeri Selangor. Rakyat Selangor berdepan risiko mempunyai kerajaan yang lemah dan Kucar-Kacir.

Rakyat Selangor menjadi mangsa kerakusan dan sikap tamak haloba pembangkang yang tidak tentu hala sekarang. Perebutan Kuasa dalam PR tidak dapat dielakkan lagi, dan masalah dalaman ini semakin gerigit.

Rakyat Selangor diminta bersedia kemungkinan besar MB Azmin mengadap sekali lagi Sultan Selangor untuk memilih kerajaan yang baru yang lebih stabil.


Rakyat menjadi mangsa perebutan kuasa yang tidak henti-henti.

KEDUDUKAN TERKINI
UMNO-12
PAS-12
BEBAS-1
Total: 25

PKR -13
DAP - 15
Total : 28

*GHB - 3 (parti belum daftar)

* Secara moral Dan teknikalnya, 3 Exco PAS dalam kerajaan Selangor terpaksa dilucutkan kerana PR telah dibubar.

* Pilihan - 3 ADUN PAS yg keluar PAS wajar meletak jawatan utk membolehkan PRK . Jika PAS bertanding dan menang semula maka kedudukan menjadi 28 (UMNO/PAS/BEBAS) Dan 28 (PKR/DAP).

Jalan Keluar:- 

Jika kedudukan seri 28-28, maka Kerajaan Selangor terpaksa dibubarkan untuk membolehkan PRNegeri Selangor pula.

Ianya amat membazir Dan membuang masa. Untuk mengelakkan pembaziran wang dan masa, Sultan Selangor boleh mengarahkan Kerajaan Selangor dibubarkan sahaja, sekali kerja sahaja.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa