Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, September 18, 2014

PANAS:LAGI SURAT SULTAN SELANGOR BIKIN ANWAR IBRAHIM SERET MUKA DI TAMBAK!!!





4 comments:

Anonymous said...

itulah dia tabiat semulajadi Anwar Aljuburi Laknatullah... pembohongan, fitnah. putabelit, zina, liwat dsb dah jadi darah daging si jahanam ni... yg bodoh adalah macai2 dia tu yg makan semua taik yg dia buang...

Self-Hypnosis said...

Semalam ada desan desus kat blogosphere yang PKR cari lawyer untuk saman DYMM Sultan Selangor tentang isu MB Selangor.Nasib baik hari ini DYMM Sultan Selangor tak saman Anwar.

IdrisMdIsa said...

Bodoh betul puak2 PR ni. Convention tidak ada kesan mengikat seperti undang2 atau akta. Disamping itu, pihak yang "harus" mengikut convention juga mempunyai "discretion" atau budibicara sama ada nak ikut convention atau tidak. Di dalam kes ini, DYMM Sultan mempunyai tanggungjawab menentukan bahawa negeri selangor mempunyai MB yang kompeten, oleh yang demikian, baginda boleh tidak mengikut konvensyen sekiranya jika mengikut konvensyen boleh mendatangkan mudharat kepada negeri dan rakyat selangor, iaitu mempunyai MB yang tidak kompeten dan diketahui ramai cuma akan menjadi boneka PKR & DAP.

Di dalam kes ini juga DYMM sultan tidak perlu menurut the letters of the constitution of selangor i.e. dengan memberi tafsiran berbeza tentang peruntukan yang menyatakan...memilih MB yang mendapat sokongan majority ADUN2". Walau pun WAWI kononnya mendapat sokongan majority tetapi tak kompeten, melantik beliau akan membelakangkan kepentingan rakyat. Oleh yang demikian, di dalam keadaan atau suasana begini, peruntukan tersebut tidak perlu diikut. Langkah terbaik adalah dengan membubarkan DUN dan diadakan PRN. Walau pun kosnya tinggi, tetapi jauh lebih rendah daripada jumlah yang ingin disamun oleh sibangsat anwar & co.

IdrisMdIsa said...

Nak tambah ckit lagi tuan admin, untuk makluman orang ramai yang kurang faham supaya tidak tertipu dengan sibangsat anwar & daPIGs tu. Convention atau konvensyen bukan undang-undang yang mengikat pengamalnya. Dalam bahasa ringkas dan mudah convention maksudnya "kebiasaan" atau suatu amalan yang dilakukan dari masa kesemasa. Macam budaya lah, senang cakap. Contoh paling mudah...sebelum ini, mengikut konvensyen atau kebiasaan, portfolio menteri pengangkutan, kesihatan dan perumahan & kerajaan tempatan diberikan kepada pemimpin2 MCA. Tetapi amalan ini tidak mengikat PM untuk mematuhinya setiap kali sebab ia bukan undang2. Lain halnya dengan perlantikan MB selangor, yang perlembagaannya menyatakan bahawa MB mesti Melayu & Islam. Ini DYMM sultan kena ikut sebab ia undang2 dan DYMM Sultan tidak ada discretion dalam hal ini.

Tetapi dalam soal pemilihan MB oleh DYMM sultan, seperti yang dilapurkan di atas, tiada amalan atau konvensyen untuk parti yang dominan hanya mencalonkan satu nama sebagai MB. tetapi, walau pun ada konvensyen, DYMM Sultan tidak terikat untuk mematuhinya. Yang ada [mungkin] cuma "precedent" atau "duluan", yang bermakna sesuatu yang pernah dilakukan sebelum ini, sekurang2nya sekali tetapi belum lagi membudaya. Walau bagaimana pun, precedent didalam hal ini pun tidak mengikat baginda sultan.

Yang lebih tinggi dari convention adalah discretion atau budibicara sultan untuk memilih calon yang pada pandangan baginda sesuai untuk dilantik sebagai MB selangor. Jadi, walau pun 10 calon dicadangkan tetapi jika baginda mendapati kesemuanya adalah mal'un@mala'un, maka baginda mempunyai budi bicara untuk menitahkan supaya calon-calon lain dikemukakan.

Satu lagi, maksud "sokongan majority ahli2 DUN" tidak wajar disempitkan dan dihadkan kepada sokongan politik semata2. Kriteria yang paling penting adalah kompeten dan bersih. Jadi, dalam suasana sekarang, kalau tidak mahu diadakan PRN, TSKI boleh dikekalkan sebagai MB atas dasar kompeten dan bersih. ADUN2 & EXCO wajib memebri sokongan kepada beliau dalam menjalankan tugas2 sebagai MB, walau pun tidak mendapat sokongan politik. The ultimate objective adalah untuk kebaikan negeri dan rakyat selangor. UTNS wajar dipinda untuk memasukan kriteria ini.

Kpd Aziz Biri2....kamu yang kononnya pakar perlembagaan sepatutnya memberikan tafsiran yang kreatif kepada UTNS demi kesejahteraan negeri & rakyat selangor dan menyokong tindakan DYMM Sultan Selangor & memberi baginda nasihat yang objektif, bukan membuka pintu kepada penghinaan & cercaan kpd baginda untuk kepentingan slave masters kamu, PKR & daPIGs. Semoga Allah mencelakakan kamu. Amiin.

Kpd lathifah koya, surendran, sivarasa dan lain2 peguam PR sila jawab komen saya ini. Kalau kamu semua boleh jawab dengan baik, saya akan jadi ahli seumur hidup dua2 PKR & daPIGs!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa