Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, August 11, 2014

KHALID KEKAL MB SELANGOR DAN WUJUD KERAJAAN PERPADUAN MELAYU!!!


Khalid Ibrahim Senyum Lebar bila masuk ke Istana.Sultan turut Senyum , apa maksud?

Menurut sumber yang rapat dengan Pejabat Khalid Ibrahim, beberapa orang ADUN BN sudah mula mengorak langkah untuk menubuhkan "Kerajaan Perpaduan Melayu" di Selangor. Ekoran sikap lantang DAP yang menyerang Khalid kerana isu Bible dan isu isu yang berkaitan agama Islam maka ada beberapa ADUN sudah mula memikirkan langkah untuk bersatu demi agama Islam.

Khalid Ibrahim dikatakan berunding secara senyap dengan beberapa orang ADUN PAS dan beberapa orang ADUN PKR yang tidak lagi setuju dengan sikap kuku besi Anwar Ibrahim.

Ada ADUN PKR yang berbangsa Melayu tidak lagi berasa senang dengan campur tangan berlebihan DAP dalam menyingkirkan Khalid sebagai ahli PKR. Mereka tidak lagi pandang wang dan ugutan sebagai cara penyelesaian. Mereka takut nasib yang akan terjadi kepada orang Melayu Selangor jika Wan Azizah naik sebagai MB Selangor.

Wan Azizah disifatkan sebagai seorang yang lembik dan boleh dibuli oleh DAP. Anwar sudah dipenjara, oleh itu apa lagi yang Wan Azizah boleh buat? Siapa yang nasihat Wan Azizah? Sudah tentulah orang itu adalah Kit Siang.

Mereka berpendapat bahawa DAP juga boleh buat perkara yang sama untuk menjatuhkan Wan Azizah di Selangor suatu hari nanti. Perkara itu boleh berlaku dan akan berulang kembali kepada Wan Azizah. Lagipun Wan Azizah bertanding di kerusi yang majoritinya pengundi Cina.

Keputusan besar dijangka dicapai dalam mesyuarat khas Majlis Dewan Diraja Selangor yang sedang berlangsung di Istana Alam Shah, Klang hari ini. Apakah akan ada satu berita baik untuk orang Melayu di Selangor hari ini?--BERUANG BIRU

5 comments:

Anonymous said...

Harap berlaku Perpaduan Melayu. Jangan ada pula salakan macai PAS kononya perpaduan ni adalah terpaksa atau keyataan "kami bukan hendak bersatu dgn Melayu Umno kerana DAPig dan Anwar lebih baik drp Umno.

Pinhai. said...

Sdr, memang tepat sekali Kerajaan Perpaduan Melayu dihasilkan iaitu BN + 1(PAS) supaya melenyapkan kamelut menghina Islam dan Melayu yang kini berleluasa. Ini membolehkan Parti2 yang mengaku memperjuangkan Islam dan Melayu membuktikan dan mengkotakan perjuangan mereka.

Pinhai.

Anonymous said...

nak tahu siapa sebensrnya TSKI....man behind the historicsl dawn raide....Iron Lady of Britain pun kantoi....inikan pula Nuar Balun Pungkok....sudah lah nuar....checkmate....adios la lu...

Anonymous said...

jika khalid yang punya kuat sokongan akar umbi pun anuar dan geng dap boleh hina dan buat sesuka hati , apatah lagi jika jijah yang jadi Mb , lagilah haru ..

jika khalid seorang lelaki melayu, geng dap berani mengerjakan secara tipuan, apatah lagi jika jijah yang jadi MB, lagilah dibonekakan, diperkosakan, dirogolkan ..

geng Yb dap memang bersatu dalam menjatuhkan seseorang, terlebih lagi jika ianya seorang melayu, mereka akan buat pelbagai cara dan taktik untuk memperdayakan, untuk menjatuhkan, memalukan, dasar bangsa mata sepet!

dalam kes khalid, yb dap terlebih garang daripada yg lain,semuanya seolah membuat serangan tersusun , orang melayu selangor jika tak mampu membaca game cina ini tak tahulah nak kata apa lagi !

Anonymous said...

Salam wbt to all readers. I personally beg to YM Tuanku to command TSKI to continue his service as the MB of Selangor with unqualified supports from PAS, UMNO & ADUN PKR whom got brain. The various positive results achieved by TSKI speaks for itself.
As far as PKR members whom blindly support DSWA & without doubt the BABI DAP......GO TO HELL....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa