Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, April 02, 2014

SUARA SIAPA DALAM KOKPIT MH370 MALAM ITU???


Ketika semua orang masih dalam kegelapan apa sebenarnya terjadi pada penerbangan MH370 yang berakhir di Selatan Lautan Hindi pada 8 Mac komunikasi terakhir pesawat itu dengan Menara Kawalan Udara Kuala Lumpur terus menjadi bahan bualan.

Mungkin ada yang merasai dicelah kata-kata itu boleh memberi secebis indikasi keatas misteri kehilangan pesawat itu sekalipun sebelum ini beberapa kali sudah diberitahu penyiasat dapati ia perbualan biasa mengikut prosedur.

Kata orang mungkin tidak puashati kalau tidak tengok sendiri transkripnya.

Dalam sidang akhbar MH370 petang Ahad,seorang wartawan asing telah meminta agar transkrip kominukasi didedahkan kepada umum.

Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishamuddin Hussein berkata pihaknya tiada masalah memberi transkrip komunikasi itu jika mendapat lampu hijau dari pihak penyiasat.

Katanya Malaysia tidak akan sorok apa jua maklumat mengenai insiden itu.

Isnin terbukti beliau berpegang kepada kata-katanya bila Kementerian Pengangkutan mengeluarkan transkrip penuh komunikasi antara MH370 dan Menara Kawalan Udara Kuala Lumpur.

Dalam satu kenyataan, Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata transkrip itu turut dikongsi dengan anggota keluarga penumpang dan anak kapal pesawat yang hilang itu dan juga media.

"Tiada petunjuk terdapat sebarang perkara yang tidak normal dalam transkrip itu. Pada mulanya transkrip itu diadakan sebagai sebahagian daripada siasatan polis," katanya dalam kenyataan lima perenggan.
transkrip1xx
transkrip2ccc
Hishammuddin, yang juga Menteri Pertahanan kini berada di Hawaii menghadiri Forum Pertahanan Amerika Syarikat-Asean pertama.

"Sebelum ini, Malaysia Airlines (MAS) telah menyatakan bahawa siasatan awal menunjukkan suara kata-kata terakhir itu adalah daripada pembantu juruterbang," katanya.

Hishammuddin berkata: "Polis berusaha mengesahkan keyakinan ini dan ujian forensik rakaman sebenar sedang berjalan.

Dalam kenyataan itu beliau juga  berkata pasukan penyiasat antarabangsa dan pihak berkuasa Malaysia tetap berpendapat bahawa sehingga titik di mana pesawat itu melepasi liputan radar utama tentera, pergerakan MH370 itu konsisten dengan tindakan yang disengajakan oleh seseorang di dalam pesawat.

Hishammuddin juga berkata taklimat tertutup untuk anggota keluarga penumpang dan anak kapal MH370 akan diadakan di Kuala Lumpur esok.

Katanya Jabatan Penerbangan Awam (DCA) dan MAS akan mengetuai taklimat itu, dengan moderatornya wakil khas Perdana Menteri ke China, Tan Sri Ong Ka Ting.

"Pakar-pakar teknikal dari Malaysia, China dan Australia akan menyertai taklimat itu dan duta besar China di Malaysia, Huang Huikang akan menghadirinya," katanya.

Penerbangan MH370 yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal, hilang pada 8 Mac setelah sejam berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA) pada 12.41 tengah malam. Pesawat itu sepatutnya mendarat di Beijing pada 6.30 pagi hari sama.

Berikutan itu, gerakan mencari melibatkan pelbagai negara dilancarkan, pada mulanya di Laut China Selatan dan kemudian, setelah didapati pesawat itu mengubah laluannya, di dua koridor - koridor utara yang merentas dari sempadan Khazakhstan dan Turkmenistan hingga ke utara Thailand dan koridor selatan dari Indonesia hingga ke selatan Lautan Hindi.

Hasil analisis terhadap data satelit yang belum pernah dibuat sebelum ini, syarikat dari United Kingdom Inmarsat dan Cawangan Siasatan Kemalangan Udara UK (AAIB) membuat rumusan bahawa Pesawat MH370 terbang di sepanjang koridor selatan dan kedudukan terakhirnya adalah di tengah-tengah Lautan Hindi, di barat Perth, Australia.

Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan pada 24 Mac, 17 hari selepas kehilangan pesawat itu, bahawa Penerbangan MH370 "berakhir di selatan Lautan Hindi".--AD

1 comment:

Anonymous said...

Media Barat yg. anti-ISLAM spt. CELAKANewsNetwork-FOCKNews-DailyMailJAHANAM-BBCELAKA itu memang disyaki dikuasai Mossad-CIA-MI6-NATO! Kat Malaysia ni ada ejen mereka dari EvangeliSStar dan MalaysiaKKKini, serta termasuklah DAPBANGKAI//PKRPELIWAT/PENGGANAS Red Bean!!

Tapi, nasib baik ada Media Alternativ (label "teori konspirasi" adalah label si Illuminati Barat-ZIONIS utk. memburukkan dan menutup mulut Media dan mana-mana teori Alternativ), yg. cuba memberikan maklumat BENAR, termasuk dr. org. Barat sendiri, yg. amat bencikan kejahatan BUAS rejim Barat-ZIONIS/IsraHELL. Tapi malangnya, ada Menteri liberal Melayu tak lansung pedulikan maklumat ini - asyik nak dengar cakap rejim Barat!

Lihat artikel amat BERNAS dr. wartawan Jepun Yoichi Shimatsu, yg. menyambungkan titik-titik penting misteri kehilangan MAS kita ini, termasuk kemungkinan penglibatan si ZIONIS Soros/IsraHELL, bukan shj. utk. menjatuhkan Iran (Israel juga berpengkalan dgn. Submarine senjata Nuklear di Diego GarCIA) tetapi kerana dendamnya yg. lama, pd. YAB Ayahanda Tun Dr. Mahathir kita – di http://www.sovereignindependentuk.co.uk/2014/03/28/latest-posts-role-of-israel-and-soros-exposed-by-mh370-twin-jet-in-tel-aviv-top-10-veterans-stories-in-todays-news-march-26-2014-adl-deceit-sinks-judgeship-t/ , Role of Israel and Soros Exposed by MH370 Twin Jet in Tel Aviv , By Yoichi Shimatsu, March 26, 2014!

Dan ini berita seorang mangsa MAS, Philip Wood dr. IBM, yg. kononnya berjaya menghantar text rahsia, dan dikurung di Diego GarCIA, dan dari data taliponnya mungkin BENAR – lihat di http://beforeitsnews.com/alternative/2014/03/hijacked-ibm-engineer-successfully-dialed-out-of-diego-garcia-2928892.html , Engineer Successfully Dialed Out Of Diego Garcia, By Jimstonefreelance (Reporter), March 30, 2014!

ZIONIS DAJAL Soros serta Rockefeller, adalah dari geng Rothschild, iaitu ketua pemuja SYAITAN Illuminati yg. menubuhkan IsraHELLl dgn. membunuh dgn. amat kejam secara beramai (Genocide) Bumiputera Islam Palestin, dan disyaki memulakan perang Dunia Pertama dan Kedua, serta membunuh Tsar Russia dan seluruh keluarganya, Pres. Lincoln dan Kennedy, Allahyarham Pres. Yasser Arafat, dan menjadikan Israel kuasa Nuklear, yg. paling bahaya ke atas Dunia Islam!

Dan si FBI/CIA/Pentagon-MI6-NATO (Barat), yg. sebenaqnya sudah dikuasai Mossad-Israel/ZIONIS itu, yg. juga mempunyai ejen tempatannya dr. PENGGANAS Red Bean/DAPBANGKAI/PKRPELIWAT, yg. kesemuanya memang tak habis-habis nak mengalih perhatian dunia dari bukti penglibatan Diego GarCIA di tengah Lautan Hindi itu!

Diego GarCIA ini sebenarnya adalah pengkalan tentera BAWAH TANAH- kongsi US-British-Israel-NATO yg. mungkin mengandungi senjata Nuklear (MAS disyaki di ‘hijack’ ke situ dulu, sebelum si Barat-ZIONIS ni bagi cerita palsu kat kita yg. MAS di'hempaskan' di Lautan Hindi, tetapi tidak akan dijumpai kerana Lautan Hindi itu sukar)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa