Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, April 23, 2014

PAS KANTOI BODOH BOHONG PADA DAP!!!


KIKIKI...
HANDAU JER...
BARU CERITA SIKIT PASAL HUDUD...
BIG BOSS DAH MULA MARAH...
TAPI ADA BAIK JUGA CINA DAP PEMAKAN BABI NI BISING...
BOLEH JUGAK KITA TAHU DI MANA PENDIRIAN PAS...
ADAKAH ORANG PAS BERANI JAWAB BALIK APA YANG CINA DAP  PEMAKAN BABI NI CAKAP??
ADAKAH PAS BETUL  IKHLAS NAK LAKSANA HUDUD ATAU SEKADAR CAKAP POLITIK???
MANA LEBIH BESAR...
AGAMA ALLAH ATAU PERINTAH DAP???
BANYAK YANG KITA BOLEH TAHU BILA CINA DAP PEMAKAN BABI INI MULA BERCAKAP PASAL HUDUD...
ITU PUN KALAU PAS BERANI JAWAB BALIK...
KIKIKIKI...

JPX

IPOH - Pas disaran kembali memberi fokus penubuhan Negara Berkebajikan sebagaimana yang dipersetujui bersama dengan parti komponen PR sebelum ini.

Timbalan Setiausaha Publisiti DAP, Nga Kor Ming berkata, penubuhan Negara Berkebajikan itu juga turut terkandung sebagai polisi dalam Buku Jingga PR, malah ia sudah diluluskan sempena muktamar Pas yang lalu.

“DAP memang tidak setuju dengan hasrat Pas menubuhkan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud. Kita juga tidak mahu penubuhan negara Kristian, Buddha atau Hindu.

“Apa yang penting adalah semua pihak perlu hidup aman damai dengan saling hormat menghormati selaras dengan Perlembagaan Persekutuan.

“Malah, pada 1998 Mahkamah Persekutuan juga telah memutuskan bahawa Malaysia bukan negara Islam, tetapi negara sekular yang berpaksikan kepada Perlembagaan Persekutuan. Malaysia juga adalah sebuah negara yang mengamalkan demokrasi berparlimen dan raja
berperlembagaan,” katanya pada sidang media, semalam.

Kor Ming yang juga Pengerusi DAP Perak berkata, parti itu tetap menghormati pendirian Pas khususnya dalam memperjuangkan syiar Islam di negara ini.

Namun katanya, Pas perlu memberi fokus kepada penubuhan Negara Berkebajikan seperti yang telah dipersetujui bersama sebelum ini.

“Pas perlu kembali kepada konsep penubuhan Negara Berkebajikan ini kerana secara tidak langsung ianya akan menambah sokongan daripada masyarakat berbilang kaum di negara ini selaras dengan slogan ‘Pas Untuk Semua.’

“Lagipun, ianya selaras dengan Islam itu yang jelas sebagai agama yang adil dan mementingkan kesejahteraan sejagat,” katanya.

Ahli Parlimen Taiping itu juga bersetuju dengan kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak akan menyokong pelaksanaan hudud di Kelantan.

Katanya, pelaksanaan hukum Islam itu di Kelantan memerlukan suara majoriti di Parlimen untuk pelaksanaannya.

“Apa pun, kita akan tetap teruskan kerjasama kita dengan Pas dan PKR atas platform PR, dan kita harap Pas tidak akan terpengaruh dengan perangkap Umno yang sengaja menimbulkan isu hukum hudud ini,” katanya.

2 comments:

Anonymous said...

Nga kor ming mkn babi terlalu banyak, dia kata umno adakan isu hudud walhal kata Pas umno yg x setuju. Makan lg babi banyak2.cina babi bangsat.cukup aku kata klau ada peluang aku bagi parang sama cina bangsat ni.

Anonymous said...

jgn bro..cina cina pemakan babi ni tetap akan dibela olih kaum kerabat PAS..barisan jihad dia orang sanggup mampus untuk cina cina macam Ngor ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa