Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, March 06, 2014

MENTERI UMNO MINTA TOLONG PEMIMPIN PAS UNTUK BERBAIK DENGAN SYIAH!!!!

Saya terkejut tapi agak terkesan dengan perbincangan sambil minum minum bersama teman teman petang tadi. Teman teman yang semuanya aktivis setia UMNO, berkongsi perasaan yang hampir sama.

Secara tiba tiba Syed Azman Ahmad Nawawi, AJK PAS Pusat yang dikatakan salah seorang penyokong Anwarinas dalam PAS, mengeluarkan kenyataan yang amat memeranjatkan.

" Ada Menteri UMNO datang mintak bantuan saya untuk pulihkan hubungan dengan Iran. Serangan terhadap Syiah telah menjejaskan hubungan dua hala antara Iran dan Malaysia ".

Saya dan rakan rakan tidak mengambil kira samada ' benar ' ada Menteri UMNO yang datang meminta bantuan daripada Syed Azman. Barangkali Syed Azman berbohong kerana UMNO sendiri mempunyai cukup kepakaran dalam hubungan antarabangsa.

Yang kami bincangkan ialah, apa maknanya Serangan Keras Terhadap Syiah yang dilakukan pula dalam Perhimpunan Agung UMNO?. Mengapa serangan ini secara terang terangan menamakah tokoh tertentu yang merupakan orang No 2 dalam PAS yang umum ketahui adalah seorang Figura Awam?

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

1 comment:

mae said...

Iran sepatutnya tidak mencampuradukkan perbezaan ideologi dengan politik. malaysia berbeza ideologi dengan cina yang menganut komunis tapi perdagangan berjalan lancar. tak perlu sapa2 dari malaysia memujuk iran. iran tak perlu campur urusan dalaman malaysia.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa