Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, March 25, 2014

MEDIA YAHUDI BANTU ANWAR IBRAHIM JAHANAMKAN MALAYSIA


Sememangnya kita tahu bahawa media barat selalu membuat liputan yang kurang tepat tentang sesuatu perkara yang berlaku terutamanya apabila melibatkan kerajaan negara-negara Asia. 

Mungkin mereka telah terperangkap terhadap stigma bahawa kerajaan negara Asia tidak secekap dan secepat kerajaan mereka. Namun penyebaran maklumat palsu dan maklumat yang direka cipta sepatutnya tidak berlaku, terutamanya daripada agensi media sehebat dan ternama seperti CNN.

Namun begitu, CNN yang selalunya menjadi rujukan bagi ramai pihak, dengan tidak bertanggungjawab telah membuat satu kesilapan yang amat besar dengan melaporkan berita-berita tidak benar tentang perkembangan kehilangan pesawat MH370. 

Tanpa segan silu agensi berita ini melaporkan perkara-perkara yang telah direka cipta semata-mata ingin dilihat sebagai pihak yang pertama melaporkan kepada orang awam.

CNN sering menyatakan bahawa kerajaan Malaysia menyiarkan berita yang tidak benar kepada orang awam.

Namun begitu, yang sebenarnya merekalah yang sibuk menyebarkan cerita-cerita tidak berasas tanpa memeriksanya dahulu.

Kadangkala percubaan CNN untuk memainkan emosi waris kepada para penumpang pesawat MH370 dilihat sebagai terlalu palsu dan hanya ingin menegakkan benang yang basah. Dalam keghairahan mereka mencari cerita dan maklumat, mereka lupa akan tanggungjawab mereka untuk melaporkan hal sebenar kepada dunia.

Perkara ini bukan sahaja dilakukan oleh CNN, tetapi boleh dikatakan kebanyakkan media barat sedang asyik menyebarkan cerita palsu dan separa benar. Ini juga termasuk dengan berita yang telah disebarkan oleh DailyTelegraph yang terang-terang telah direka cipta untuk melariskan akhbar tersebut. 

Daily Telegraph kononya telah mendapat transkrip perbualan antara Kapten MH370 dengan menara kawalan penerbangan di KLIA, namun ia adalah penipuan semata-mata kerana ianya adalah rekaan semata-mata. Ianya telah disangkal oleh Ketua Pengarah Jabatan Penerbangan Awam Malaysia Datuk Azharuddin Abdul Rahman.

Media barat juga seolah-olah ingin terus menyalahkan kerajaan Malaysia dengan mencuba mencari kelemahan pihak yang melakukan operasi mencari dan menyelamat. Adakah pihak media barat ingin melemahkan moral para penyelamat yang terdiri daripada para pakar operasi menyelamat dari 26 buah negara di seluruh dunia? 

Walauapapun alasan mereka untuk mengeluarkan berita-berita palsu tersebut, adalah tidak wajar bagi mereka untuk mengelirukan orang awam sehingga boleh menganggu proses mencari dan menyelamat MH370. Tidakkah mereka sedar bahawa perbuatan mereka itu bakal mengundang satu permasalah yang amat besar kepada mangsa dan keluarga mangsa yang terlibat di dalam insiden ini?

Memang benar kata Tun Dr. Mahathir Mohammad bahawa media barat yang diagung-agungkan sesetengah pihak sebenarnya tidak jujur di dalam laporan mereka. Kita sebagai orang awam haruslah sentiasa berhati-hati dalam mempercayai laporan dari pada media tidak kira barat ataupun media tempatan. 

Ini bukan sahaja dalam konteks pembacaan dan pemahaman untuk diri sendiri tetapi juga bagi mereka yang sering menyebarkan maklumat melalui laman-laman sosial. Sebagai orang yang bertanggungjawab kita haruslah memastikan apa yang kita ingin percayai itu adalah dari sumber yang benar dan bukannya direka cipta sepertimana yang telah dilakukan oleh Daily Telegraph dan CNN beberapa hari yang lalu. 

Mungkin agenda mereka adalah untuk mencemarkan nama baik Malaysia yang sedang melakukan sedaya upaya dalam usaha mencari, menyelamat dan menyelesaikan masalah tentang kehilangan pesawat milik Sistem Penerbangan Malaysia (MAS) MH370.

3 comments:

Anonymous said...

jangan lupa Insiden Lahad Datu... kenapa sehingga hari ini kerajaan TAKUT mendedahkan dalang di sebalik peristiwa itu??? tak mustahil kes MH 370 ini dilakukan oleh kump yg sama, motif yg sama tapi dgn skrip berbeza...

Anonymous said...

KEMBALIKAN ISA. INI ADALAH UBAT PALING MUJARAB BAGI MENGAWAL SEGALA KEJAHATAN CINA2 KOMUNIS,ANWAR IBRAHIM DAN TUKANG JILAT JUBOR DAP YAKNI PAS.

anti-LGBT , PR dan Ad-Dajjal said...

akhbar yahudi dan zionis memanglah suka sokong kaki peliwat ni. Bila B.A.B.I ni nak masuk Resort Bamboo River?? Lagi dok kat luar lagi banyak musibat yang dia buat. Kalau kat dalam tu, dia buat jugak musibat tapi tak lah kaco satu Melaya.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa