Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, December 20, 2013

WAJIB BACA: WEE KA SIONG MAKAN BABI, ORANG UMNO TUMPANG SEKAKI???!!!


Untuk sekian kalinya, Wee Ka Siong, seorang pemimpin MCA yang hidup politiknya adalah di atas ehsan orang Melayu selama ini berlaku bangsat kepada "tuan" yang memberi makan.

Kelancangan mulut anak cina ini bukan olok-olok. Dia bukan bercakap untuk bergurau jauh lagi untuk berpesan.

Sejak Wee anak cina ini jadi Timbalan Menteri Pelajaran sebelum kita semua ditipu hidup-hidup oleh cina dalam PRU , mulut si pemakan babi ini  memang tidak lekang dari percakapan yang biadap lagi menyentuh sensetiviti Melayu.

Dari cerita Sekolah Cina hingga keberanian cina ini mempertikaikan titah Baginda Sultan Selangor tidak lama dahulu, dia terus hidup mewah sebagai golongan atasan di negara yang bukan tempat asal usul datuk nenek moyangnya ini.

Kita orang Melayu masih terus dan terus bersabar melayan kerenah anak cina ini. Kita pujuk dia untuk terus bersama dengan kita walaupun sudah terang dia memang sudah lama tidak bersama dengan kita.

Terbaru, anak cina pemakan babi ini sewenangnya memmberikan amaran kepada pimpinan UMNO supaya "menjaga" mulut ketika berbicara, jika mahu cina terus sokong BN pada PRU 14.

Macam biasa, orang di peringkat paling bawah, di cawangan dan kampung-kampung rata-ratanya amat marah dan perbualan hangat mengambil tempat di kedai-kedai kopi.

Pemuda UMNO  di peringkat kampung pun marah juga. Ruang bicara di laman sosial dan group di dalam WhatsApp riuh rendah, hiruk pikuk memarahi anak cina cucu Ah Piaw ini.

Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan yang di kota terus keluar kenyataan bantah kelancangan mulut cina itu. Boleh baca >>>DI SINI<<< 

Semasa bercakap memberikan amaran kepada UMNO, sedarkah Wee Ka Siong yang dia tak mungkin jadi Ahli Parlimen Ayer Hitam tanpa bantuan dan ehsan dari UMNO??

Cuba teliti jadual di bawah. Dengan peratusan keluar mengundi yang tinggi dan situasi pengundi cina yang mati hidup balik pun tak akan undi BN, bagaimana Wee mampu menang di kawasan yang majoriti Melayu???


Adakah orang Melayu ahli PAS akan mengundi Wee??

Adakah orang Melayu ahli PKR akan mengundi Wee??

Orang Melayu ahli UMNO yang setia kepada setiakawan sejak dari Perikatan yang akan undi calon BN, tidak kira siapa calonnya.

Jadi, kenapa Wee mahu terus memusuhi kita yang memberikan kehidupan kepada mereka? Apa lagi yang tak kena dan yang tak cukup? Apa lagi Wee Ka Siong mahu???

Jangan hanya kerana nak lambung diri dan dilihat sebagai hero cina semasa tempoh kempem pemilihan MCA, Wee Ka Siong bermulut lancang memberikan amaran itu ini kepada UMNO. Engkau nak main politik jangan sampai ganggu orang lain.

Walaupun sudah terlalu kerap Wee Ka Siong bermulut lancang dan menyakiti orang Melayu terutamanya UMNO, dan lebih menyakitkan anak cina itu masih begitu juga. Langsung tiada tindakan diambil untuk kelancangan mulutnya.

Ada dengar beberapa pemimpin yang tak berapa tinggi keluar kenyataan selar, desak anak cina itu dan cerita itu habis sebelum subuh keesokan harinya.

Kali ini apa kata pula, seluruh kepimpinan UMNO dari semua peringkat keluar kenyataan dan hentam anak cina ini cukup-cukup.

Kita semua sepakat "serang" anak cina yang biadap ni. Kita kasi ajar dan tahu siapa UMNO dan siapa Melayu. Tapi soalnya, adakah kita berani dan mahu?

Mana suara lantang anak muda yang hebat suaranya tawar diri dalam siri kempen merebut jawatan di peringat bahagian tidak lama dahulu???

Ini masa yang sesuai untuk buktikan bahawa anda adalah aset dalam UMNO. Anak cina dah beri amaran kepada kita, tak kan kita masih senyum dan bermegah dengan jawatan yang ada. 

Mana suara riuh bergema melaungakan "Dema Agama, Bangsa dan Tanahair" tidak lama dahulu? Ada lagi ke saki baki suara anda untuk ajar tatasusila kepada anak cina ini?

Mana suara ahli UMNO yang garang marah kepada set yang menang kerana "itu ini"??

Inilah masa yang sesuai untuk anda buktikan bahawa UMNO dalam kerugian kerana tidak memilih anda sebagai pemimpin mereka. Suara anda juga amat penting kerana inilah masa UMNO perlukan pembelaan dari ahlinya semua.


Wee Ka Siong sudah terlalu melampau kerana tiada apa-apa tindakan yang diambil ke atasnya. Dia dah jadi terlalu berani untuk terus biadap kerana dia tahu kita tidak akan buat apa-apa dan kita akan terus bersabar.

Untuk sekali ini, mari semua kita buktikan bahawa sabar kita ada hadnya. Zaman kita maafkan kebiadapan cina kepada kita sudah berakhir dan hari ini adalah pengakhirannya.

Aku mohon kepada semua ahli UMNO, ada jawatan atau tidak terus desak melalui semua saluran yang ada sehingga anak cina mohon maaf secara langsung dan secara terbuka.

Kepada pimpinan UMNO pula, gunakan kuasa yang ditagih dari kami untuk jawatan anda bagi menghukum anak cina yang tak sedar dek untung itu. Memaafkan sahaja tidak cukup kerana  sudah telalu lama kita bertolak ansur dan berkira-kira dengan bangsa bermata sepet ini.

Ketegasan dan kebijaksanaan pimpinan UMNO dalam mengembirakan semula hati pengundi Melayu dari kalangan ahli UMNO sendiri amatlah diharapkan. Jangan nak kejar dua tiga kerat undi cina pemakan babi, undi ahli sendiri pula keciciran. 

Semangat majmuk dan persahabatan UMNO dan MCA sudah berkubur bersama Tun Tan Cheng Lock. Dengan resam peribadi bangsa cina yang tamak dan bertuhankan duit, mereka mahu kuasa yang dikongsikan menjadi hak milik mutlak mereka walaupun terpaksa membayar kos yang tinggi.

UMNO tak perlu bersekutu dengan cina yang sedemikian rupa dan kita boleh terus berkuasa dengan megahnya tanpa kehadiran mereka berhampiran dengan kita!!!

Kepada Wee Ka Siong, selamat bertanding. Kalau kau menang jawatan dalam MCA ada baik kau fikir cara macam mana nak kembalikan undi cina pada BN.

Lebih baik kau jaga kain koyak kau sendiri dari kau sebukan hal parti orang lain. Jangan sampai orang Melayu naik gila...

JPX

13 comments:

Anonymous said...

kenapa letak dia kat kawasan ramai melayu...

letak je la dia kat majoriti cina dah dia hebat sangat.

tapi umno macam cibai.
kawasan majoriti melayu dibagi kepada parti cina untuk menang.kawasan majoriti cina takut plak nak letak calon umno.

sial je menipu.lepas tu dalam perhimpunan melalak konon pertahankan bangsa dan agama

Aduka said...

WEE KAH SION,
YOU BETTER READ "CHINESE DILEMMA" WRITTEN BY THE CHINESE FROM CHINA........
THAN YOU CAN FAHAMMMMM.......
NEVER BAGI " AMARAN" KAT ORANG MELAYU....
YOU BEVASHAMED OF YOURSELF

Anonymous said...

padan muka korang umno...

Anonymous said...

ini anak cina memang kurang hajau, dah banyak kali dia buat benda macam ni.

kalu dah banyak kali sangat tak kan kita nak maafkan juga.

Anonymous said...

Akan datang biar kawasan Ayer Hitam ditandingi Melayu UMNO dan PAS. Tak menang UMNO menang PAS. Buat apa nak bela pemakan babi lagi.

Anonymous said...

Ini mmg Wee Kau Sial... hamlau punyer jibaok... mak meraih sokongan ko kutok org Melayu yg mngundi ko...cis...ini vavi kalo x di kenakan tindakan .. mmg pemimpin2 umno sudah kene giget telor la jawabnya...

tipahtertipu said...

UMNO APCO YAHUDI LAHANAT !!! SARKIS

Anonymous said...

Muhyidden bongok nk mampos...dah nampak najib tanglung macham tu buat la kudeta...baru umno jadi dinamik

Anonymous said...

Umno suka kulum butoh China.....sama macham Pas gemar kulum butoh China. ...

Anonymous said...

Melayu umno yg bodoh

Anonymous said...

Semua Ahli-ahli MCA Malaysia yang dihormati,

Segelintir pemimpin MCA seperti YIP KUM FOOK (lawyer, MCA Gombak) dan Yip Jiun Hann(pemuda MCA Gombak) perangainya sendiri pun tidak bermoral dan nama pun sangat busuk di Selangor. Khas nya di Kepong, Selayang, Rawang dan lain tempat, seperti makan wang SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, merosakkan keluarga orang lain……..perangai sebegitu jahat.

Mereka cuba suruh kita menyokong Donald lim Siang Chai, sekira kumpulan ini bermenang dalam parti MCA, saya yakin parti MCA akan tenggelam selama-lama di Malaysia

Jangan kena jerat, sokong lah Saudara Dr Wee Ka Siong

SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Anonymous said...

Melayu la bodoh. Saya undi calon yg boleh buat keje dan Islam. X kira parti mana.

mat said...

Bapak ko suka kolom kote negro..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa