Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, December 31, 2013

MAHASISWA SEDIA UNTUK MERUSUH MALAM INI



Persatuan Mahasiswa Universiti Malaya (PMUM) menggesa seluruh rakyat tanpa mengira agama dan bangsa agar turun menyertai Himpunan Bantah Kos Sara Hidup pada malam tahun baru malam ini, samnil menegaskan ia bukan untuk mengguling kerajaan sebagaimana didakwa. 

Presiden PMUM, Muhammad Kamarul Setapa dalam kenyataan medianya berkata,  himpunan ini adalah manifestasi kemarahan rakyat terhadap kenaikan barang keperluan rakyat atas alasan ‘memperkukuhkan ekonomi’.

Bagi beliau, respon pihak kerajaan berkenaan isu kenaikan harga barang cukup mengecewakan dan dilihat seperti memperbodoh-bodohkan rakyat yang dalam kesusahan.

"Oleh itu, sekali lagi saya menyeru mahasiswa, anak muda, dan rakyat Malaysia supaya turun bersama-sama rakyat ke Himpunan Bantah Kos Sara Hidup pada hari ini," katanya. 

Ini adalah kenyataan terbuka yang kedua dari persatuan pelajar universiti tempatan, selepas kenyataan Majlis Perwakilan Pelajar Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (SRC-UIAM).

Sebelum ini, pemimpin pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yang juga Presiden Gabungan Pelajar Islam Malaysia (Gamis), Nor Azan Safar, ditahan polis kerana didakwa mendalangi perhimpunan untuk menggulingkan kerajaan. - TMI, 31 Disember, 2013

4 comments:

Anonymous said...

Teringat zaman jadi student U dulu2... bile dpt duit ptptn, beli henpon baru, rewang kat alor star, sudahnye result exam ciput cukup2 makan jer... namun... Alhamdulillah... dh dpt pekerjaan tetap. Gaji pun alhamdulillah... dh berkeluarga. Skrg baru tau peritnya mencari rezeki. Dikurniakan nikmat kesihatan & keamanan nie pun Alhamdulillah... buat2 adik2 di U, idealisme & idealistik itu bagus... tapi ada jalan & masanya utk disampaikan. Telusuri sejarah bgmna pemimpin2 pelajar yg dulunya begitu gah! Berdegar2 bila berhujah! Namun akhirnya bila kita sudah dalam dunia realiti, maka mereka sedar bhw idealisme tidak ke mana klau sekadar didorong dgn kebencian & amarah yg tidak diketahui hujung pangkal. Zaman ini zaman penuh persaingan... org meniliai kita dr pencapaian akademik & sahsiah. Tak payahla memakai t-shirt dan topeng fawkes, yg sy yakin anda sendiri tidakntau hujung pangkal. Klau anda benar2 realistik, maka anda jadila contoh yg baik dlm perjuangan.

Anonymous said...

Sesiapa yang menyokong demontrasi tersebut adalah terdiri dari orang-orang rugi kerana mereka menentang suruhan Allah. Sia-sialah mereka mengaku Islam tetapi melakukan perkara yang dilarang Allah. Tunggulah azab dari Allah untuk mereka.

Anonymous said...

"budak kopi" baru Tropicana ..??.

Anonymous said...

turunlah wahai ana2 haram oiii..
tak sedar diri belajar ditaja.
mampus anak melayu masuk U kalau tak di taja tetapi memandangkan rammai anak2 haramjadah yang di taja kerajaan ini jenis anak babi tak sedar diri beginilah jadinya.
di harap pihak betkenaan dpt membelasah anak2 haram bai melayu tak sedar diri ni cukup2 sampai setengah atau terus mampuih.dari hidup menyusakan makbapak dan negara biar anak2 haram babi ni mapuih lg baik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa