Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, November 13, 2013

PILIHAN HATI NAJIB TUN RAZAK SUDAH BUAT HAL LAGI...


Kata orang cakap pun tak ada guna pasal Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang seorang ini.Namanya  P Waythamoorthy.Sepatutnya dia  tahu batas sempadan kerana pegang jawatan dalam kerajaan...sebelum nak buka mulut.

Ini bukan pertama kali dia buat perangai ' tukar warna' bercakap ikut nada  kedudukanya sebagai Pengerusi Persatuan Hindraf Malaysia semata-mata isu berkaitan melibatkan kepentingan kaum India..

Ramai yang menyinga tengok gelagatnya yang terbaru Selasa membuat kenyataan menghentam Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Mansor kerana isu meroboh bangunan tambahan kuil Hindu Sri Muniswarar Kaliyaman di Jalan P Ramlee,Kuala Lumpur.

Agendadaily menerima banyak panggilan kalangan orang politik dan individu yang desak kerajaan jangan sekali-kali tunduk pada orang seperti ini.

Bagi mereka perbuatan Waythamoorthy sudah jauh melampau.

Bunyinya memang cacamarba.Bayangkan  seorang Timbalan Menteri boleh main hentam seorang Menteri yang menjalankan tugas rasminya.

Kalau ramai lagi yang buat perangai macam ini alamatnya kerajaan boleh tonggang terbalik.

Waythamoorthy kata Tengku Adnan  tidak mempunyai hak untuk buat kenyataan berkaitan agama Hindu.

Ini merujuk kepada kenyataan Menteri itu yang kata bahagian yang diroboh oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur bukan kuil tetapi bangunan tambahan dan ia tidak memenuhi ciri sebagai kuil yang sewajarnya.

Dia juga mendesak Tengku Adnan minta maaf atas tindakan meroboh bangunan tambahan kuil itu.

kuil3xx

Mana mungkin seorang Timbalan Menteri tidak faham bidang tugas seorang Menteri.

Kalau begitu halnya apa nak hairan dia buat-buat tidak faham bahawa  isu asas di sini ialah soal hak dan undang-undang.

Tanah yang diduduki oleh kuil itu adalah milik sebuah syarikat swasta dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Senang cakap kuil itu tidak ada hak apa-apa keatas tanah itu.

Apapun hakikatnya di sini pihak DBKL tetap ada sifat kemanusiaan tidak merobohkan bahagian kuil.

Lebih dari itu seperti kata Tengku Adnan pihak DBKL akan mengindahkan lagi kawasan sekitar kuil itu.

Lagi pun dalam kes ini mahkamah sendiri sudah keluarkan perintah beri kebenaran meroboh.

Tengku Adnan cuma menunaikan tanggongjawab beliau sebagai Menteri yang jaga DBKL dan segala urusan di Wilayah Persekutuan.

Kalau mahkamah sudah putuskan begitu maka adalah menjadi tugas beliau melihat perintah itu dilaksanakan.

Budak sekolah darjah satu pun tahu tindak tanduk Waythamoorthy menghina keputusan mahkamah.

Soalnya sejak bila Pengerusi Persatuan Hindraf Malaysia ini merasa dia lebih besar dari mahkamah.

Cuba tanya dia apa jadi kepada negara ini jika semua orang boleh main suka hati langgar keputusan mahkamah.

Lojiknya kalau dia tidak mahu orang lain menceroboh kawasannya maka dia juga harus menghormati hak orang lain.

Sikap nak menang sendiri saja tidak akan bawa dia kemana-mana.

Tidak lama dulu Waythamoorthy telah mempertikaikan tindakan polis menembak satu kumpulan penjenayah kaum India di Pulau Pinang.

Misinya nampaknya lebih untuk menjadi juara kaum dengan bermain sentimen.

Waythamoorthy  mungkin merasa kedudukannya cukup istimewa kerana dia juga menjadi sumber sokongan politik kaum India pada kerajaan.

Ada juga yang bertanya kenapa dia memutuskan untuk berada disebelah kerajaan menjelang pilihanraya umum ke 13.

Andaian popular ialah tentu Waythamoorthy sendiri sedar ia lebih menguntungkan bagi kaum India di negara ini berada di sebelah sini dari dengan pembangkang.

Siapa saja yang mengikuti perkembangan dan stail  bos Hindfar ini tahu sangat dia pasti akan berpeluk dengan pembangkang jika merasakan mereka lebih memberi faedah kepada perjuangannya.

Pembangkang pun tidak kurang  dengan ' kencing' mereka tidak tunai janji itu ini.

Jadi apa perlu rosakan satu impian yang lebih besar kerana isu-isu sebegini.

Elok sangat Waythamoorthy belajar tepuk dada tanya selera...kerana tidak mungkin semua orang boleh menelan karenahnya lagi dan lagi.

Setiap sesuatu ada tanda noktahnya. Sendiri mau ingat.--AD

3 comments:

Anonymous said...

si keling mabok todi ni asalnya buat tunjuk perasaan mogok lapar sorang sorang depan PMO....hari hari Najib nampak.....jadi utk mengelakkan Najib di tuduh sebagai kejam sebab biarkan keling ni mogok lapar dan tambah parah kalau keling ni mampozzz , najib panggil dia masuk PMO dan janji bagi post dlm cabinet...lagi pun masa tu dah nak dekat PRU 13...najib perlu sokongan kaum india....bila najib menang, maka najib kena la tunai janji.....maka keling mabok ni pun di lantik la dlm kabinet.....tapi dah dasar keling yg sentiasa mabok 24 jam, 7 hari seminggu, 30 hari sebulan, 12 bulan se tahun.....tu pasal dia tak boleh fikir secara rasional....di kem mana dia sekarang???? kem kerajaan ke???? kem pembangkang ker???? tu pasal dia merapu rapu dlm kes ni.....najib lantik dia sekadar nak jaga hati jer.....bukan ada apa apa roles pun dlm cabinet....

Anonymous said...

MAKIN DAJAL Musuh Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR (bersama sekutu PAP-Barat-Israel mereka)! Cuba kalau bangsa PENDATANG KAPIR buat mcm. mi kat Arab Saudi atau Pakistan - terus diPANCUNG! Tak sedq diri - Malaysia nikan NEGARA ISLAM! Wayar-mulut-celupar ni memang DALANG DUA MUKA yg. merbahaya; patut diNYAHkan dr. BN!

kat Barat pun, cthnya di Jerman, masjid mana boleh bina sesuka hati, apalagi azan nak dibenarkan berkumandang (sampai terpaksa beli gereja, yg. mahukan duit sebab tak ada org pi lagi gereja tradisional, tukar jadi masjid - tapi gereja moden Kristian Zionis makin berlambak), wanita Islam bertudung juga tak dibenarkan bekerja dgn. JPA Jerman dan umat Islam tidak dibenarkan buat pasar Ramadhan, walau hanya di Berlin, tetapi kaum Kristian ditaja rejim Jerman buat pasar Krismas sampai sebulan di seluruh cerok bandar/kpg dan di EU, serta cuti panjang Krismas yg. rasmi (umat Islam boleh cuti Hari Raya rasmi hanya di satu bandar), kerana agama rasmi Jerman/Barat, agama Kristian! Maka, mana hak asasi 'kesamaan' utk. umat Islam?

Jadi apasal si KAPIR/NGO-NGO LONGKANG Barat-Zionis termasuk dr. Jerman ini dan sekutu mereka dr. DAPBANGKAI/PKR, nak gelojoh MELALAK pula, menuntut hak asasi 'kesamaan/kebebasan mutlak-demokrasi' kat M'sia, NEGARA ISLAM ini?!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

usin said...

Bila la agaknya Najib nak bertegas dengan buah hati pilihannya ini. Tolonglah DS Najib, sekalipun jadi la. Tolong pecat Waythamoorthy ni. Selagi dia duduk dlam kabinet, bukan setakat boleh goyang kerajaan, kabinet dapur kt Seri Perdanapun boleh runtuh....tolonglah pm...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa