Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, November 30, 2013

GEMPAR:NAJIB TUN RAZAK SOKONG SYIAH!!!???


Portal pro-DAP, Malaysikaini.com jelas berniat jahat apabila menerbitkan berita “Novel dilancar PM diharamkan Jakim”. Portal itu menggambarkan seolah-olah Perdana Menteri telah melancarkan sebuah novel yang diharamkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Menurut Malaysiakini, “Novel pengarang terkenal Faisal Tehrani yang dilancarkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pada tahun lalu kini diperakukan haram oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) atas dakwaan mempunyai mesej Syiah.”

Hakikatnya, Perdana Menteri melancarkan 30 judul buku karya asli terbitan Institut Terjemahan dan Buku Malaysia (ITBM) 2012 yang antara judul buku yang diterbitkan ialah antalogi rencana karya Rahimidin Zahari dan Shamsudin Othman bertajuk “Pengakuan Penyair”, novel “Perempuan Nan Bercinta” karya Faisal Tehrani, “Biar Puisi Menjadi Peluru” iaitu kumpulan puisi karya Saifullizan Yahaya dan “Memoir Seorang Juruhebah” karya Zainal Abas.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa