Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, September 23, 2013

PANAS:PEMIMIPIN DAP KE THAILAND UNTUK SEMBAH BANGKAI KOMUNIS!!!!


ching_peng1

KUNJUNGAN beberapa pemimpin DAP memberikan ‘tabik hormat’ kepada mayat pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng di Thailand minggu sudah, seharusnya membolehkan pasukan keselamatan negara menyiasat hubungan parti tersebut dengan PKM sebelum ini.

Perlu dipastikan apakah DAP adalah cabang politik kepada PKM seperti mana Sinn Fein menjadi sayap politik kepada IRA?

Kita tidak menuduh tapi sokongan DAP terhadap PKM seperti dilihat dari penghormatan terakhir yang diberikan pemimpin seperti Jeff Ooi (Ahli Parlimen Jelutong yang juga bekas Ketua Staff Guan Eng) menimbulkan persoalan besar mengenai hubungan terselindung yang mungkin wujud antara DAP dan PKM sebelum ini.

Masa wira negara Kanang a/k Langkau dan wira-wira Lahad Datu dikebumikan, tak pulak nampak Jeff Ooi datang melawat, Chin Peng mati kat Bangkok, gagah pulak pergi.

Sebab itu kita curiga dan jika dapat dibuktikan hubungan itu wujud, penulis menggesa pemimpin-pemimpin DAP terlibat dikenakan dakwaan melancarkan perang terhadap DYMM Yang Dipertuan Agung dimana hukuman mati diperuntukkan.

Ini perlu dilakukan segera kerana komunis berhutang nyawa dengan ramai rakyat Malaysia, tak kiralah anggota keselamatan atau tidak. Dan setelah PKM tidak dapat dikenakan tindakan kerana anggota mereka melarikan diri ke Thailand, maka DAP perlu menanggung akibatnya.

Itu kalau hubungan antara DAP dan komunis ini dapat dibuktikan.

Lagipun, struktur organisasi DAP sangat mirip dengan PKM. Kalau PKM diketuai seorang Setiausaha Agung, DAP pun begitu juga. Justeru, kebarangkalian bahawa parti ini menyokong perjuangan komunis, tidak boleh ditolak begitu sahaja.

Selain itu, kedua-duanya (DAP dan PKM) turut menyasarkan orang cina untuk menganggotai pertubuhan masing-masing dan kebetulan atau apa, orang Cina pun turut tertarik dengan idealogi DAP dan PKM sehingga memilih untuk menyertainya secara beramai-ramai.

Benar, DAP dan PKM turut mempunyai keahlian dari kalangan bangsa lain, tapi jumlahnya terlalu kecil berbanding dengan orang Cina.

Ini adalah fakta, bukan perkauman atau ada niat jahat - perlu jelas tentang itu.

Semua ini menuntut siasatan mendalam oleh pihak berkuasa negara.  Walaupun Akta berkaitan telah dihapuskan (ISA) selain PKM pun telah meletakkan senjata (bukan idealogi)  pada 1989, tetapi penulis yakin ada ruang-ruang lain dalam undang-undang negara kita yang boleh digunakan untuk menyabitkan DAP dengan kegiatan keganasan, jika terbukti mereka memang mempunyai hubung kait dengan PKM.

Seperti mana undang-undang melarang abu Chin Peng dari dibawa pulang yang bukan dijumpai dalam akta berkaitan keganasan, tapi akta berkaitan kesihatan.--SUMBER

5 comments:

Anonymous said...

Sinn Fein dan IRA tidak sama lansung dgn PKM! Kerana parti BUMIPUTERA Sinn Fein serta IRA memperjuangkan KEMERDEKAAN dari PENJAJAH GANAS INGGERIS [lebih dari satu juta Bumiputera (Indigenous/Native) Irish dibunuh atau mati akibat kebuluran - kerana dipaksa tanam ubi kentang utk diekspot ke Britain, Australia dsbnya]; dan hingga sekrg, Ireland Utara(Northern Ireland) masih diJAJAH Inggeris. Sedangkan parti PENGGANAS PENJAJAH CINA PKM ingin menubuhkan satu lagi negara komunis Cina di Tanah Melayu kita ini!

NGO-NGO Islam/Melayu harus buat lapuran polis pasal penyokong PENGGANAS ini dari parti politik DAPSYAITAN/PKR dsbnya - apalagi si parti penyokong PENGGANAS ini memerintah Selangor dan P. Pinang! Kalau di Jerman/Barat cthnya, sesiapa, apalagi pemimpin politik, menagagungkan Hitler/Nazi secara terbuka, akan diPENJARAkan dan dikecam habis-habisan! Tapi kat M'sia ni, tak takut lansung CINA PENDATANG termasuk pemimipin politik mereka, mengagungkan PENGGANAS Komunis CINA yg. terlibat dln. pembunuhan beramai (GENOCIDE) perkauman ke atas BUMIPUTERA Islam/Melayu! Memang SYAITAN puak CINA PENDATANG mcm BABI PENGGANAS ini!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

MAT SABUN TAK PERGI KE ?

Anonymous said...

MAT SABUN TAK PERGI KE ?

Anonymous said...

Kalau mereka iktiraf PKM bererti mereka juga kominis.....tak gitu ke?
Bukankah kominis diharamkan di negara ini?
Cameron ye.....aku tak faham le.....

Anonymous said...

kenapa KOMUNIS dikatakan pejuang kemerdekaan...
sedangkan MALAYSIA telah merdeka pada tahun 1957 dan BRITISH pun dah keluar dari tanah melayu...
namun komunis letak SENJATA pada lewat 80'an...
ITU YANG DIKATAKAN BERJUANG MENUNTUT KEMERDEKAAN????????
cuba2 la bukak minda dan buku2 sejarah lama yang tersimpan kat arkib negara tu....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa