Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, August 26, 2013

TERKINI:POLIS TAHAN 16 PENJENAYAH DI PENANG!!!


George Town, 25 Ogos – Polis menahan 16 lelaki dipercayai aktif melakukan jenayah kekerasan seperti, peras ugut, samun bersenjata dan merusuh, dalam serbuan berasingan Ops Cantas di lapan buah rumah sekitar negeri ini, awal hari ini.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, ACP Mohd Nasir Salleh berkata dalam operasi lapan jam berakhir pukul 4 pagi itu suspek berusia 20-an hingga 40-an ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Akta Pencegahan Jenayah.

“Kita telah membuat serbuan di 44 buah rumah kesemuanya dan mereka yang ditahan adalah suspek dikehendaki bagi pelbagai kes,” katanya kepada pemberita di sini.

Dalam operasi yang sama beliau berkata polis turut menyerbu dua kelab malam di Komtar dan Jalan Penang serta menahan tiga lelaki warga asing yang bekerja tanpa permit selain membuat pemeriksaan air kencing terhadap 51 pengunjung pusat hiburan berkenaan.

Warga asing yang ditahan disiasat mengikut Seksyen 55B Akta Imigresen 1959 dan Peraturan 11(7) Peraturan-Peraturan Imigresen 1963 kerana menyalahguna pas lawatan sosial, katanya.

Mohd Nasir berkata polis turut menjumpai dua bilah parang panjang dalam salah sebuah pusat hiburan itu dipercayai digunakan untuk pergaduhan dan jenayah lain.

“Sekitar enam bulan kebelakangan ini beberapa peristiwa pergaduhan melibatkan senjata tajam berlaku di lokasi itu dan kita percaya parang itu sengaja disorokkan penjenayah untuk kegiatan samun dan peras ugut,” katanya. – BERNAMA

1 comment:

Anonymous said...

Pasti DAP marah....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa