Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, August 12, 2013

GEMPAR:GAY BOY DAN PENYOKONG PELIWAT TAWAR DIRI JAWATAN TERTINGGI PEMUDA UMNO???!!!


Pengumuman telah pun dibuat. Tarikh pemilihan telah dipinda dari 5 Oktober menjadi 19 Oktober. Sekaligus memberikan ruang yang lebih besar kepada pelahap-pelahap kuasa, berkempen sakan untuk diri mereka sendiri.

Paling menarik ialah apabila puak-puak yang dahulunya beria-ia menentang UMNO, kemudian masuk UMNO kerana tidak berpuas hati dengan Anwar Ibrahim, sedang mengatur pelbagai langkah untuk membolot jawatan-jawatan yang dipertandingkan dalam pemilihan agung UMNO nanti.

Siapakah mereka? Rasa-rasanya ramai yang dapat mengenalpasti individu-individu terbabit yang sekarang ini sudah pun mula menggerakkan kempen sama ada menggunakan media Internet mahupun dari mulut ke mulut.

Ketiadaan individu-individu untuk jawatan-jawatan utama yang dipertandingkan, dijadikan alasan paling wajar untuk mereka meletakkan nama dan berbangga-bangga. Kononnya mereka lebih berpengalaman, lebih berkelayakan dan lebih tahu serba-serbi.

Malangnya, mereka tidak sedar yang segala gerak-geri mereka selama ini, terutama sebelum tahun 2004, diperhatikan dan masih diingati dengan jelas oleh kebanyakan ahli UMNO yang setia dan berfikiran waras. Sebaliknya mereka beranggapan, semua orang telah melupakan dan memaafkan perbuatan khianat yang mereka lakukan sebelum masuk UMNO semula demi mengejar keuntungan, pangkat dan kedudukan.

Pemilihan Agung UMNO seharusnya menjadi wadah terbaik untuk memilih pemimpin-pemimpin berkualiti untuk memimpin UMNO dan meletakkan UMNO pada kedudukan sebenar, terutama sekali untuk menambahluaskan lagi pengaruh UMNO yang kian terhakis semenjak beberapa tahun kebelakangan ini.

Kalau ditanya kepada para pemimpin yang mencalonkan diri untuk jawatan-jawatan tertentu dalam UMNO, kesemua mereka menyatakan, mereka mampu membawa pembaharuan kepada UMNO. Mereka akan menyatakan bahawa UMNO memerlukan pemimpin seperti mereka. Konon-kononnya mereka ada idea dan mereka juga mempunyai kaedah terbaik untuk menjayakan UMNO.

Hampir kesemua janji-janji yang dibuat sepanjang kempen pencalonan merupakan janji-janji palsu.  Perhatikan sahajalah apa yang berlaku kepada Pergerakan Pemuda UMNO dan Pergerakan Puteri UMNO. Kedua-dua pergerakan tersebut tidak ubah seperti mayat hidup atau dedalu di dahan pokok. Ada mereka tidak menambah baik, bahkan kedua-dua pergerakan tersebut terlalu pincang dalam menggerakkan usaha menambahkan bilangan sokongan golongan muda kepada UMNO, khususnya dan Barisan Nasional amnya.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

3 comments:

ahlee said...

Amboi amboi amboi! Sapa tu ya?

Anonymous said...

Tanpa mereka sebenar nya Umno dah mampus dalam piliharaya yg lalu.Mereka di gelar pemain import oleh Tun Mahahthir dan mungkin pemain import ini lah yg mampu menukar corak permainan Umno yg lebik ,teragak-agak,dan sentiasa mengharapkan laba.Aku meyokong penuh kalau mereka ini bergerak cergas bagi mengembalikan kegemilangan Umno.

Anonymous said...

KENYATAAN MEDIA
4 Julai 2013


Kami NGO Islam ingin menarik perhatin kerajaan dan juga masyarakat umum mengenai perlantikan Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim sebagai Pengerusi baru Lembaga Tabung Haji oleh kerajaan. Kami berpendapat bahawa perlantikan beliau sebagai pengerusi Lembaga Tabung Haji, tidak menepati kriteria transformasi dan tidak bersifat transformatif seperti yang diwar-warkan oleh kerajaan selama ini.

Sebuah organisasi perniagaan yang mempunyai wawasan dan tujuan yang besar lagi murni serta mempunyai kaitan rapat dengan aspirasi kerajaan, Islam serta kaum Muslimin, ia sepatutnya dipengerusikan oleh seseorang yang mempunyai pengalaman yang luas dalam bidang berkaitan serta memiliki latar belakang pentadbiran perniagaan serta kelulusan akademik yang tinggi. Selain dari memiliki kriteria tersebut, untuk mengurus suatu entiti perniagaan besar seperti Lembaga Tabung Haji dengan imej Islam pula, pengerusinya memerlukan reputasi yang tinggi dengan integriti dan sahsiyah yang tinggi juga.

Maka, kami berpendapat Datuk Abdul Azeez tidak mampu membawa imej tersebut dan tidak sesuai menjadi pengerusi kerana Lembaga Tabung Haji terlalu besar baginya serta mempunyai kaitan dengan imej dan identiti Islam pula. Oleh yang demikian kami meminta kerajaan menilai semula keputusan perlantikan Datuk Azeez tersebut dan segera mencari calon baru yang lebih kompeten dengan memiliki integriti dan sahsiyah yang tinggi yang justeru dapat memelihara imej kerajaan yang bersih lagi Islamik serta dapat membawa Lembaga Tabung Haji kepada tujuan asal penubuhannya dan dalam masa yang sama dapat menyelesaikan pelbagai masalah kronik yang sedang dihadapi oleh Lembaga Tabung Haji ini.
Ismail Mina b. Haji Ahmad
Presiden
Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (MUAFAKAT)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa