Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, July 12, 2013

HARTA KETUA WANITA PKR PENANG DISITA KERANA KES FITNAH!!!


Benar kata pepatah Melayu, akibat mulut badan binasa. Itulah yang dialami Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Norhayati Jaafar apabila barangan di dalam rumahnya di Taman Sri Kijang disita oleh Mahkamah Tinggi Pulau Pinang.

Ini berikutan kegagalan Norhayati melunaskan bayaran ganti rugi RM30,000 dalam satu kes saman fitnah. Menjadi kelaziman bagi setiap ahli dan penyokong PKR mahupun Pakatan Pembangkang yang fitnah itu sesuatu yang harus ada dalam diri mereka.

Benar juga kata simpulan bahasa ini, di mana tumpahnya kuah jika tidak ke nasi. Seperti mana perangai bos-bos di atas (Pakatan Pembangkang) begitu jugalah perangai ahli-ahli dan pemimpin.

Norhayati gagal membayar ganti rugi RM30,000 kepada bekas ketua wanita PKR negeri Aminah Abdullah yang memenangi kes saman fitnah terhadap Ketua Wanita PKR negeri itu.

Nasib baik hanya RM30,000 jika RM1,000,000 juta alamatnya serta dirinya akan disita. Biasanya pemimpin dan penyokong PKR ini apabila saman bukannya main puluhan ribu tapi jutaan ringgit.

Peguam yang mewakili Aminah, Saiful Ambar Abdullah Ambar berkata jika Norhayati masih gagal membayar ganti rugi selepas 14 hari barangannya disita, mahkamah boleh mengambil tindakan melelong barangan berkenaan. 

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa