Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, June 08, 2013

WAJIB BACA MALAM MINGGU:TOM YAM ANCAMAN TERBARU KERAJAAN NEGERI MELAKA???!!!


Warong dan restoran TomYam di Melaka tumbuh bagai cendawan. Kawasan DUN Paya Rumput sahaja melebihi 20 biji. Parlimen Bukit Katil? 

Kebanyakan pengusahanya adalah dari Kelantan dan Selatan Thailand seperti Patani. Mereka mula mengusahakan restoran atau warong dengan pertolongan ahli keluarga. 

Apabila restoran atau warong tadi sudah stabil, salah seorang ahli keluarganya akan memulakan cawangan baru. Mereka datang ke Melaka secara sah atau tidak sah. 

Banyak juga kes di mana majikan pekerja di saman oleh Pihak Imigresen. Banyak juga kes, restoran dan warong di datangi pihak tertentu buat `collection’ kerana pekerja tadi tiada pas kerja atau lawatan. Ada pekerja senantiasa dalam ketakutan semasa bertugas. 

Ada restoran atau warong yang berjaya tetapi ada juga yang gagal. Ada meminjam wang Ah Long  dan bayar balik pinjamaan hari hari.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum

Jual dan beli produk di laman web www.produkmuslim.info
Sokongan anda amat dihargai

Terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa