Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, June 26, 2013

TERKINI:TERESA KOK BANTAH ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI MALAYSIA!!!


WAH...
MAKIN BERANI NAMPAKNYA CINA SEKOR NI...
DIA NAK MULAKAN PERANG SALIB KE???
APA DIA INGAT PERLEMBANGAAN NEGERA NI BAPAK DIA BUAT KE???
JANGAN MAK TUNJUK HANDAL SANGAT...
ORANG YANG MAJORITI KAT NEGARA NI KALAU NAIK HANGIN SUSAH KAU YANG SIKIT NANTI...
NAK DUDUK SINI, IKUT PERLEMBAGAAN NEGARA NI YER...
KALAU SIAPA-SIAPA JUMPA CINA LAHANAT NI...
KIRIM SALAM SAYANG PADA DIA YER!!!

KUALA LUMPUR 26 Jun - Perlembagaan negara melatakkan agama Islam sebagai agama rasmi ditentang oleh Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok. 
Teresa dalam perbicaraan kes samannya terhadap Utusan Malaysia hari ini menyatakan pendirian tersebut apabila ditanya peguam yang mewakili Utusan dan Ketua Pengarang Utusan, Datuk Zaini. 
Saman terhadap Utusan difailkan oleh Teresa pada Februari 2009 ekoran dakwanya akhbar tersebut mengeluarkan pernyataan berunsur fitnah.

7 comments:

Hasnul Rahman said...

Assalammualaikum wmt.
Apabila andartu tu kata Islam bukan agama resmi, bermakna negara ini juga bukan negara orang Melayu.
Oleh kerana Islam dan Melayu tidak terpisah, secara tersirat bila Islam bukan agama resmi, maka Melayu juga bukan pribumi.
Inilah perjuangan DAP yg merupakan anak kpd PAP Singapura.
Sekarang telah jelas bahawa mereka - DAP, tidak mahu negara ini dilabel sebagai negara orang Melayu/Islam.
Mereka mahu merampas kuasa dan mahu jadikan Melayu di sini seperti Melayu di Singapura.
Kalau di Singapura boleh, kenapa tidak di Malaysia?

Kalau Melayu masih tak sedar dan masih berminat untuk bercakaran sesama sendiri kerana masalah kecil dan kefahaman politik, tak lama lagi Melayu akan terpinggir dan cina akan ambil alih kekuasaan negara sepenuhnya.

Anonymous said...

puak pemakan BABI sekor ni tak sudah2 nak cari pasal! cock...lu tinggal kt negara mana? klu tak terima islam sebagai agama persekutuan tanah melayu, sila keluar dan berambus dari tanah melayu!

MELAYUJATI said...

Selagi ada dalam perlembagaan selagi itu Islam tetap menyinar sebagai Agama Rasmi Malaysia, kalau setakat nak menyanggah perkara ini, kebodohan terserlah kepada empunya diri yang sudah ketandusan modal nak menghina orang Islam.

Anonymous said...

kerajaan tiada kekuatan menarik kerayataan betina ini dan yang lain walau secara terang tidak menjunjung perlembagaan. atau pemerintah sedia ada tiada keberanian dan semangat kenegaraan. maka akan tiba masanya tentera akan mengambilalih kuasa di bawah pemerintahan DYMM SPB YDA. tanpa campur tangan politik..

Anonymous said...

Mengikut kontrak warganegara pendatang cina ini maka gugurlah kerakyatan bila mempertikaikan kandungan perlembagaan negara

Anonymous said...

Turu mentul......

Anonymous said...

Sanggup disebabkan seorang dua menyebabkab seluruh warga cina dan india dikatakan pendatang. Siapa pendatang? Cuba fikir sendiri sejarah negara ini. Kebenaran tidak boleh ditutupi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa