Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, May 20, 2013

ORANG CINA SUDAH MULA TAKUT:KITA TERUSKAN KERJA KITA!!!



JOM BOIKOT BARANGAN CINA
Nampaknya...kempen boikot yang dilancarkan secara bersahaja oleh blogger-blogger pro-BN mula menunjukkan hasil. Masyarakat Cina mula bersuara dan bimbang terhadap kesan dan natijah jangka panjang sekiranya kempen ini berterus. 

Dalam diam, protes masyarakat Melayu yang rasa tertipu dengan permainan kotor DAP dan para penyokongnya dalam PRU baru-baru ini, sedikit sebanyak telah membuka mata banyak pihak bahawa jika mereka (masyarakat Cina) mempunyai kuasa untuk memilih, maka begitu jugalah dengan masyarakat Melayu-Islam. 

Sekiranya masyarakat Cina telah membuat keputusan untuk memilih DAP untuk mewakili suara mereka, maka adalah menjadi hak juga kepada masyarakat Melayu-Islam untuk tidak lagi menyokong dan membeli produk keluaran peniaga-peniaga Cina yang ada hubung kaitnya dengan DAP. 

Isunya mudah - DAP memperjuangkan kehendak masyarakat Kristian yang mahu kalimah Allah digunakan di dalam penerbitan Bible, maka apakah "harus" masyarakat Islam menyokong dan terus membeli produk-produk keluaran syarikat Cina yang bersekongkol dan menyokong DAP dalam PRU yang lalu? 

Kita bukan anti-Cina, tetapi kita anti-DAP. Ada perbezaan besar di situ. (Baca kebimbangan masyarakat Cina di sini.) dan (di sini) dan (di sini). Harus juga difahami bahawa kita bukan memboikot secara membabai buta, sebaliknya maksud boikot yang kita lakukan adalah menggantikan penggunaan produk keluaran mereka dengan produk keluaran Melayu-Islam yang lebih baik dan suci. Wallahualam.

10 comments:

dino.yp@gmail.com said...

teruskan usaha ini dan jangan mengalah. hari tu saya pergi Mydin nak beli chiken nugget, produk melayu bumiputra islam almost nak habis, tapi produk sri murni belambak lagi tak laku! teruskan!

Anonymous said...

perniagaan bumi akan lebih maju jika dapat sokongan bumi sendiri.

Anonymous said...

Kita kena teruskan BBC/BBL . Biarlah dia org kata kita bodoh, gila dll...insyaALLAH dgn usaha ini ekonomi org Melayu/Islam akan bertambah maju. Kena sabar dan istiqomah.

Anonymous said...

setuju..aku dan isteri dh mula BUY CHINESE LAST!

Anonymous said...

'Kita bukan anti Cina ,tapi kita anti DAP'......tapi 95% Cina sokong DAP.Jadi yang 5% tu susah nak cari,baik kita pukul borong saja,jangan segan silu.Alang-alang menyeluk pekasam biarlah sampai ke pangkal legan,baru mereka tahu.

Anonymous said...

Mydin putrajaya semlm full house.org beratur smpi ke barang basah.aku x tau lak kalau itu impactnya

Othaman Ahmad said...

Saya sekeluarga sudah 2 minggu memboikot kedai dan barangan niaga orang Cina. Kalaulah 65% umat Melayu yg taat setia pada Agama,Bangsa & Kerajaan Pusat secara pukal boikot Cina tak kenang budi, saya yakin baru mereka sedar langit itu tinggi ke rendah. Insya Allah..................

Anonymous said...

akak dah lama praktikkan seboleh mungkin tak beli product cina..apa2 orang islam dulu sekurang2 ada zakat perniagaan dan kita tolong mereka untuk membayar zakat,kita pun dapat pahala,adik2 semua ada kuasa menuliskan,war2kan jangan pergi kedai kopitiam cina..cari orang islam punya.

Anonymous said...

Akak Anon 03:26 pm

Betul Akak cakap. Saya pun teringat cakap ustad saya kalau sokong perniagaan orang Islam, duit kita dapat baraqah sebab jika peniaga Islam itu membayar zakat atau mengerjakan haji kita turut mendapat pahala.

Ayuh saudara sebangsa dan seagama, mari kita berjihad demi Agama, Bangsa dan Negara. Allah Hu Akhbar!

Anonymous said...

Saya jenis org yg guna minyak kereta bercampur aduk, tak kira brand apa. Tapi mulai sekarang, kalau saya nak guna minyak kereta macam Shell, BP, Mobil, saya akan pastikan siapa tauke stesyen minyak tu dulu. Memang ada antara taukenya org Melayu tapi takla ramai. Tapi kalau saya ke Petronas saya tak perlu tanya apa2 sebab stesyen minyak PETRONAS memang org Melayu/Islam punya. Hak membeli ialah hak pembeli, memang hak masing2, tak de org boleh paksa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa