Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, April 29, 2013

SIARAN BERBAYAR:AKU SOKONG DAP KALI INI...KIKIKIKI!!!




BACA BETUL-BETUL...
APA YANG SI KAFIR HARBI NI CUBA SAMPAIKAN...
APA YANG DIA NAK TUNJUKAN...
ORANG ISLAM TAKDE BODOH SANGAT AKAN TUNDUK DENGAN DAP NI...
HANYA YANG BODOH SAHAJA AKAN TERUS BERSAMA MUSUH ISLAM INI!!!
DAN KALAU YANG BODOH ITU DAH TENTU PAS!!!

JPX



Dalam tahun 1999, PAS merupakan sebahagian daripada pakatan yang dikenali sebagai Barisan Alternatif, walaupun bersetuju dengan manifesto PRU 1999 tetapi PAS terus mengeluarkan manifesto yang berasingan yang antara lain berjanji mewujudkan sebuah negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud.

Akhirnya, isu negara Islam dan hudud menjadi isu kontroversi di kalangan rakan-rakan ketika itu Barisan Alternatif termasuk DAP. Akhirnya, DAP tidak dapat menerima pendirian unilateral PAS meninggalkan gabungan yang dalam masa yang singkat terburai dan berpecah-belah.

Hari ini, ia kelihatan seolah-olah PAS tidak belajar dengan tindakan masa lalu itu. Sekali lagi PAS menjadi rakan gabungan Pakatan Rakyat, dan sekali lagi pada masa pilihan raya PAS meneruskan agenda sendiri dengan menghina dan mengabaikan untuk manifesto bersama Pakatan Rakyat.

Desakan dan lafaz terbuka pendirian unilateral PAS sekali lagi akan datang menghantui PAS. Orang bukan Islam kini mengetahui agenda PAS, mereka perlu membuat keputusan jika mereka mahu memperjudi dan risiko masa depan mereka dengan PAS.

PAS akan  membuat pelaksanaan hudud. Walaupun meyakinkan orang bukan Islam bahawa hudud tidak akan digunakan dan terpakai kepada orang bukan Islam, pemimpin-pemimpin PAS seperti Dato 'Hadi Awang telah jelas lupa bahawa dia berada di atas rekod yang menyatakan bahawa orang bukan Islam juga akan dikenakan hudud.

Pada 7 Julai, Dato 'Hadi Awang yang sebagai Menteri Besar Terengganu ketika menggulung perbahasan Rang Undang-undang di Dewan Undangan Negeri Terengganu Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) mengisytiharkan bahawa "apabila tiba masanya, hudud dan undang-undang qisas akan diperluaskan kepada orang bukan Islam ". Pengakuan ini adalah pendirian yang paling jelas bahawa orang bukan Islam juga akan dikenakan hudud, walaupun kini PAS cuba untuk meyakinkan dan memuaskan hati orang bukan Islam. Bukan Islam mesti bertanya satu soalan satu - kita boleh percaya kah PAS dan mengamanahkan undi kami untuk mereka.

Datuk Husam Musa, Naib Presiden PAS kini mengatakan bahawa PAS harus mengambil alih Putrajaya, mereka akan mengubah hujung minggu dari hari Ahad kepada hari Jumaat. Ini lafaz terkini adalah satu lagi contoh PAS bertindak secara unilateral  dan membelakangi DAP.

Di Johor, PAS Johor mengekalkan berdiam diri dan enggan menyatakan pendirian sama ada akan melaksanakan Hudud di Johor dan menukar hujung meunggu dari Ahad kepada Jumaat.

Apa yang pasti ialah bahawa PAS kini terdesak dan tidak menghormati DAP.

Ketua Penerangan PAS, Suhaizan Kayat pernah mengatakan bahawa umat Islam adalah dilarang untuk menyambut dan merayakan Krismas. Secara kebetulan, orang fanatik ini berdiri sebagai calon PAS dalam pilihan raya itu campuran Simpang Renggam dan Kempas, di mana beliau berharap untuk mendapatkan undi bukan Islam.

Pendirian unilateral PAS dan keengganan yang mendalam untuk menjadi rakan kongsi yang benar dalam Pakatan Rakyat dan keengganan untuk bersama-sama dalam cita-cita Pakatan Rakyat apatah lagi bersetuju dan menerima manifesto bersama Pakatan Rakyat mesti cukup untuk meyakinkan orang bukan Islam bahaya PAS tidak akan menerima Satu Undi Pun dari Bukan Islam!!!

Orang Bukan Islam perlu sedar bahawa PAS akan melakukan apa yang telah ditetapkan untuk dilaksanakan jika PAS mendapat kuasa. Soalan untuk orang bukan Islam sama ada orang bukan Islam bersedia untuk menerima risiko itu jika terus menyokong PAS! Orang Bukaa Islam Mesti Berfikir dengan mendalam sebelum mengundi PAS.

Keputusan saya dan saya yakin bahawa PAS tidak layak menerima undi saya.

Norman Fernandez
Deputi Chairman DAP Johor
http://dapmalaysia.org/newenglish/au_l_sc_jh.htm

2 comments:

Anonymous said...

hanya parti bahalaul & lembu PAS saje yang undi DAP..bodoh piang punya PAS, jadilah barua DAP selama-lamanya..kah..kah..kah..

Anonymous said...

Piiirahhhh mamat tu, macam le DAP layak terima undi pun.

Dalam parti sendiri pun undi tak leh pakai!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa