Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, December 31, 2012

BUDAK BELIA BANTU MANGSA BANJIR




Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia meneruskan misi bantuan kemanusiaan kepada mangsa-mangsa banjir setelah pulang pada “Misi Kemanusiaan 2nd Wave Road To Gaza”.

Presiden Gerakan Belia Gagasan 1Malaysia yang kini berada di kota London, United Kingdom bagi menghadiri Forum bersama pelajar-pelajar Malaysia bersama Kelab UMNO Luar Negara United Kingdom berkata “Kami menyediakan 1000 bungkusan makanan yang mengandungi beras, gula, susu pekat, sardin, kopi, teh dan biskut kepada 1000 keluarga mangsa banjir. 

Walaupun saya berada jauh diluar negara, menjadi tugas dan tanggungjawab saya sebagai pemimpin muda badan bukan kerajaan (NGO) untuk membantu rakyat Malaysia yang sedang dilanda kesusahan akibat bencana alam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa