Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, November 14, 2012

NIK AZIZ BUAT LAPORAN POLIS KERANA DITIPU ANAK BUAH SENDIRI???



ADAKAH sesiapa terperanjat bila Nik Aziz Nik Mat keluar kenyataan mempertahankan Nurul Izzah dalam soal menggalakkan kebebasan beragama (termasuk di kalangan orang Melayu) di negara ini dan menyerang Utusan kerana perkara tersebut?

Sudah tentu tidak.  Sebab kita tau Nik Aziz berada dibawah telunjuk Anwar Ibrahim sepenuhnya sehinggakan  apa pun yang keluar dari mulut nasab-nasab Anwar, akan diterima tanpa bahas oleh Nik Aziz dan para penyokongnya.

Cuma dalam hal ini Nik Aziz dilapor tidak percaya Nurul Izzah ada mengeluarkan perkataan tersebut – betul-betul menyedihkan.

Kita tahulah dalam soal ini, Nurul Izzah bercakap dalam bahasa English, sedangkan Nik Aziz bukan reti pun berbahasa itu, cakap melayu pun hancur boncai, lagi mau cakap English.

Maka itu tidak hairanlah Nik Aziz bergantung sepenuhnya kepada Mujahid Rawa yang turut hadir dalam forum tersebut, pertimbangan untuk menilai sendiri jawapan tersebut tidak ada, tau-tau nak bagi komen sahaja.

Kalaulah pemimpin UMNO yang bagi komen berdasarkan cakap orang lain macam ini, penulis yakin dah bertan-tan sumpah seranah penyokong Pakatan.

Apa punya kualiti jadi pemimpin macam ini, buat keputusan berdasarkan apa kata orang, bukan atas pertimbangan sendiri?

Padahal, kenyataan Nurul Izzah itu dirakam dalam bentuk video yang boleh ditonton Nik Aziz dan culai-culai lainnya yang boleh berbahasa English, tak perlu bergantung kepada Mujahid saja.

Yang pertama melaporkan perkara tersebut pun bukan Utusan tapi Malaysiakini.

Jadi betulah kata orang, Nik Aziz sudah semakin hilang kebijaksanaan.  Tolak isu Anwar melindungi keselamatan Israel, bab yang lain berkaitan Anwar dan keturunannya, semua mendapat sokongan Nik Aziz.  Begini terang punya kenyataan pun, Nik Aziz boleh tidak percaya lagi.

Nik Aziz seolahnya pergi kebelakang sebab kalau kita lihat blog-blog dan NGO pro pembangkang hari ini, tidak ada satu pun yang nafikan Izzah ada keluar kenyataan yang membawa maksud orang Melayu juga patut diberi kebebasan beragama.  Sebaliknya yang kita lihat, majoriti daripadanya menyokong kenyataan Nurul Izzah, siap bagi justifikasi dan ada juga yang tidak lupa mengaitkan UMNO.

Macam mana UMNO boleh masuk dalam ini gambar pun kita tidak tahu.

Apa pun yang penting disini, 100 orang bercakap perkara sama, Nik Aziz dan satu dua juaknya bercakap benda lain.

Mujahid Rawa pun satu, tergamak menipu Mursamdul Am sendiri.  Walhal dia duduk sebelah Nurul Izzah dan melihat sendiri sambutan yang begitu hangat dari peserta forum setelah Nurul Izzah bercakap soal tersebut.  Atau Mujahid Rawa juga tidak faham bahasa English?  Mana dapat PhD, beli ke?

Eloklah, tipu menipu sudah jadi budaya di kalangan pemimpin Pakatan Haram.  Kita seru kepada rakyat negara ini, tolaklah kepimpinan yang indah khabar dari rupa.

5 comments:

Anonymous said...

Dont worry, somone up above will protect us from this syaitonirajjim. PAS sudah menjadi hamPAS dalam hal ini. Ahli-ahli mereka semakin sedar akan permainan merbahaya kaum yang dekat dengan syaitan ini.bukan UMNO yang menjatuhkan nik ajis tapi ornag dia sendir yang akan berbuat demikian. itu lah kerja Allah. biar mereka menuduh memfitnah UMNO. ada balasanya kelak. cuma UMNO terus bekerja kuat untuk agama, bangsa dan negara

Anonymous said...

begitulah nasib si tua kutuk tak sedar diri penjual agama sendiri

Anonymous said...

nik aziz ni dah tua sangat sbb tu senang sangat kena bodo-bodo dengan budak2

Anonymous said...

dunia nak kiamat bila org mula jual agama...

Anonymous said...

Mmg kiamat da nak dekat.sbb tula dajjal nuaq brahim dgn family dia da kuar taburkan fitnah seluruh dunia.wallahualam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa