Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, October 11, 2012

TOK ALI BUAT HAL DENGAN BAKAL AHLI SYOOORGA!!!



MELAKA 9 Okt. - Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam menyarankan penyokong Pas agar meninggalkan parti itu yang perjuangan politiknya kini tidak lagi menepati kehendak Islam apabila bekerjasama dengan DAP.

Beliau berkata perjuangan Pas dilihat lebih mementingkan kuasa dan undi daripada memperjuang agama Islam.

"Memang dari dulu kita (Barisan Nasional) dah beritahu, Pas tidak lagi perjuangkan Islam," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pengakuan ahli seumur hidup Pas, Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad bahawa parti itu hanya menuruti kehendak politik DAP dan pendekatan seumpama itu bercanggah dengan kehendak Islam.

Mohd Ali turut memuji pengakuan Sasterawan Negara itu dan menganggap ia satu tindakan yang tepat dalam usaha memastikan masyarakat Islam tidak terkeliru dengan perjuangan tersebut.

Katanya beliau yakin lebih ramai ahli atau pemimpin parti itu akan tampil menyatakan pendirian mereka berhubung perjuangan Pas pada masa ini.

Terdahulu, Mohd Ali menyampaikan sumbangan yuran persekolahan oleh kerajaan negeri Melaka berjumlah RM250,000 kepada 118 pelajar Sekolah Menengah Pay Fong di sini yang kurang berkemampuan.

Beliau berkata sekolah Cina persendirian tersebut turut dijangka akan memulakan aktiviti penanaman sayur dan buah-buahan di tanah seluas 0.3 hektar yang disewakan kerajaan negeri Melaka pada November depan.

Katanya inisiatif tersebut bertujuan membantu sekolah berkenaan menjana pendapatan tambahan bagi menampung kos pengurusan yang semakin meningkat. - BERNAMA

1 comment:

rakab said...

Bedal dia tok !! jangan bagi dia peluang bernafas..!

Pastikan Melaka tanpa adun Pas/PKR dulu, kini dan selamanya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa