Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, August 01, 2012

RAFIZI ADALAH PENJENAYAH PALING BODOH DI MALAYSIA


RAMAI YANG SALAH ANGGAP DENGAN MENGATAKAN PENAHANAN RAFIZI "LEMBU" RAMLI ADALAH KERANA DIA MENDEDAHKAN ISU NFC KEPADA UMUM.

SELEPAS RAFIZI MENDEDAHKAN ISU NFC, PIHAK BERKUASA ADA AMBIL TINDAKAN KEPADA NFC DAN SEKARANG KESNYA MASIH BERLANGSUNG DI MAHKAMAH.

RAMAI CAKAP DAN SEGERA MENJATUHKAN HUKUMAN KELUARGA KAK IJAT SONGLAP RM250 ITU WALAUPUN KESNYA MASIH DI MAHKAMAH.

JADI RAFIZI BUAT PERKARA YANG BETUL DAN SALAH TETAP SALAH.

TAPI RAMAI JUGA YANG TAK TAHU DAN TUDUH YANG BUKAN-BUKAN KEPADA KERAJAAN DI ATAS PENAHANAN RAFIZI PAGI INI.

MEREKA TUDUH INI KERJA UMNO, KERAJAAN TAKUT DENGAN KEBENARAN DAN BERMACAM-MACAM TUDUH YANG MEMANG MENJADI KEBIASAAN DAN KERJA HAKIKI PUAK PAKATAN PEMBANGKANG INI.

RAFIZI SEBENARNYA DITAHAN KERANA DIA MENDEDAHKAN DOKUMEN SULIT MILIK BANK YANG DIA DAPAT SECARA HARAM DARI KAWANNYA.

KAWANNYA YANG KERJA DI BANK TERSEBUT JUGA DIKIRA PECAH AMANAH KERANA DEDAH DOKUMEN SULIT INI.

RAFIZI DAN KAWANNYA AKAN DIDAKWA DI BAWAH AKTA BAFIA















Sekatan-sekatan dalam melakukan siasatan secara khusus mengenai hal ehwal pelanggan bank tertentu.










Kerahsiaan.

Tidak boleh pengarah atau pegawai mana-mana institusi berlesen atau mana-mana biro luar yang ditubuhkan, atau mana-mana ejen yang dilantik, oleh institusi berlesen untuk menjalankan mana-mana bahagian perniagaannya, sama ada dalam tempoh jawatannya, atau semasa tempoh pekerjaannya, atau selepas itu, dan tiada seorang punyang atas apa-apa sebab, mempunyai dengan apa-apa cara akses kepada mana-mana rekod, buku, daftar, surat-menyurat, atau apa jua pun dokumen lain, atau bahan, yang berhubungan dengan hal ehwal atau, khususnya, akaun, mana-mana pelanggan tertentu institusi, hendaklah memberi, mengemukakan, membuka, mendedahkan, menyiarkan atau selainnya mendedahkan, kepada mana-mana orang, atau membuat suatu rekod bagi mana-mana orang, apa-apa maklumat atau dokumen apa jua yang berkaitan dengan hal ehwal atau akaun pelanggan itu.

Tidak boleh seorang pun yang mempunyai apa-apa maklumat atau dokumen yang pada pengetahuannya telah didedahkan dengan melanggar subseksyen (1) hendaklah dalam apa-apa cara, walau apa pun mendedahkan perkara ini kepada mana-mana orang lain.








RAFIZI BUKAN DITAHAN KERANA DIA DEDAHKAN ISU NFC TAPI DIA DITAHAN KERANA LANGGAR UNDANG-UNDANG MALAYSIA.

RAKYAT KENA FAHAM HAL INI. JANGAN TERPEDAYA DENGAN PEMBOHONGAN PEMBANGKANG YANG MEMUTAR BELIT FAKTA.

RAFIZI KENA TAHAN SEBAB BAFIA. DIA DEDAHKAN DOKUMEN SULIT BANK YANG DIA DAPAT SECARA HARAM DARI PEGAWAI BANK YANG PECAH AMANAH!!!



RAFIZI PUN MENGAKU DIA TAK TAHU APA-APA PASAL BAFIA WALAUPUN DIA KONONNYA SEORANG AKAUNTAN. TONTON VIDEO DI ATAS.

KALAU DIA TAK PAHAM UNDANG-UNDANG, ITU BUKAN ALASAN UNTUK LANGGAR UNDANG-UNDANG. INI NAMANYA BODOH TAK BOLEH AJAR, PANDAI TAK BOLEH IKUT..


JPX


6 comments:

Taliban said...

RAFIZI BUKAN DITAHAN KERANA DIA DEDAHKAN ISU NFC??what the fuck bro..

takde kaitan dgn nfc la kiranya?transaksi kewangan yg kononnya dokumen sulit tu takde kaitan dgn nfc la?org yg report suh tangkap rafizi takde kaitan dgn nfc la?sebelum kata org bodoh,check diri sendiri bro..

Unknown said...

TALIBAN BODOH: HAKIM SEBUT DALAM MAHKAMAH RAFIZI LEMBU DI TUDUH BONGKAR ISU NFC ATAU DEDAH DOKUMEN SULIT???

Anonymous said...

TALIBAN,TOLONG ELAKAN SUPAYA ORANG JANGAN MENGATAKAN YOU ARE REALLY A STUPID FUCKER.

Anonymous said...

kalau dah nama penjilat

Anonymous said...

Rafizi bukan mendedahkan penyelewangan NFC yg masih dalam mahkamah dan kebenarannya pun belum pasti lagi. Yang Rafizi buat sebenarnya adalah agenda mrmfitnah keluarga Shahrizat melalui akaun yg didedahkan oleh kawannya. Yang lawak lagi Rafizi seorang akauntan tapi bodoh punya akauntan kerana x tahu undang2 mendedahkan akaun sulit orang lain. Orang macam nie kata Ustaz Ismail Kamus bukan bodoh tapi bangang namanya.

Anonymous said...

Re: Taliban,
Tu lah orang suruh mengaji (percuma lagi tu!) hang tak nak mengaji sungguh-sungguh, la ni aku tau lah pasai apa oghang macam hangpa jadi macam hangpa. Sebabnya hangpa tak tau apa, gheti baca tapi tak paham,oghang kata apa semua hangpa terima, lepaih tu nak jatuh hukum kat oghang. Dalam dunia ni banyak kategori ngong... tapi ngong hang ngong tak dak ubat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa