Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, August 07, 2012

GEMPAR:ANWAR IBRAHIM TAJA KENDURI KAWIN GAY DI MALAYSIA???




Paderi gay yang berkahwin dengan teman lelaki produser muzik di New York tahun lepas telah memenuhi niatnya untuk mengadakan jamuan perkahwinan di Malaysia yang mereka percaya adalah acara pertama seumpamanya di negara majoriti Islam.

Kelahiran Malaysia, Ngeo Boon Lin dan suami Phineas Afrika-Amerika Phineas Newborn III, dalam diam menjalankan majlis tertutup pada hari Sabtu dimana majlis lengkap dengan ciuman awam dan persembahan balada karaoke dengan kira-kira 200 tetamu, termasuk segelintir wartawan berbahasa Cina yang telah berjanji untuk tidak melaporkan mengenai acara itu sehingga selesai.

Pasangan itu berisiko menjadi kecaman kerajaan yang telah mengharamkan apa sahaja bentuk festival seni gay, mendakwa seorang ahli politik untuk kes liwat dan mengisytiharkan homoseksual yang tidak mempunyai tempat dalam masyarakat Malaysia.

"Kami berbesar hati kerana dapat mencipta sejarah ini di Malaysia," kata Newborn.

Ngeo, paderi etnik Cina yang telah tinggal di Amerika Syarikat sejak tahun 1998, tertarik dengan kritikan dari pegawai-pegawai Malaysia dan kumpulan agama apabila dia berkahwin dengan Newborn, produser musik Broadway, Ogos lalu.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa