Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, August 06, 2012

GEMPAR:ADUN BAKAL LETAK JAWATAN UNTUK JADI MODEL SEPENUH MASA



Pembangkang sering menjerit meminta kepada kerajaan untuk menjadikan media sebagai satu badan yang bebas supaya mereka bebas menyebarkan fitnah kepada rakyat.

Melalui media mereka samada media cetak atau media elektronik, pembangkang galak menyebarkan berita palsu dan tuduhan tak berasas kepada kerajaan dalam angan-angan mereka menukar Malaysia ini kepada sebuah Negara republik.

Dalam usaha mereka itu, pemimpin kerajaan BN sering sahaja menjadi mangsa fitnah mereka. Perdana Menteri hampir setiap hari menjadi bahan politik mereka. Hal peribadi pun digunakan untuk memburukan imej Perdana Menteri dengan harapan mereka mendapat sokongan daripada rakyat.

Isteri Perdana Menteri juga tidak ketinggalan menjadi mangsa mereka. Segala aspek diri isteri Perdana Menteri menjadi bahan politik pembangkang. Semua ini dilapor dengan meluas di dalam media kawalan mereka. 

Isu fesyen yang digayakan oleh Datin Rosmah sering menjadi topik hangat sekaligus beliau bahan politik murahan pembangkang di media massa. Cybertroppers pembangkang sering sahaja mengunakan isu ini untuk menimbulkan kebencian rakyat terhadap kerajaan BN.


Tapi ini berlaku sebaliknya di media massa pembangkang. Sebuah akbar yang berpusat di Penang, Kwong Wah Yit Poh dalam cetakan terbarunya dikesan menggunakan fesyen untuk membodek.

Akhbar itu melaporkan satu pertunjukan fesyen yang telah disertai oleh Betty Chew, First Lady of Penang.

Pengarang berita itu cuba menggambarkan kepada pembaca bahawa Betty Chew mendapat tepukan gemuruh dari penonton ketika melakukan “catwalk” dalam satu pertunjukan fesyen baru-baru ini 

Betty mungkin dalam usaha memujuk hatinya yang dilaporkan remuk dengan kehadiran orang ke tiga dalam rumahtangganya. 


Suaminya, Lim Guan Eng baru-baru ini telah mendapat kecederaan di dahi yang dikatakan berpunca apabila Betty ketahuan tentang hadirnya, Ng Phaik Kheng a.k.a Rainbow, seorang wanita yang ternyata lebih cantik dari dirinya.

Hal ini menjadi isu hangat. Betty yang diketahui sebagai seorang nyonya kampung yang garang dan bermulut boleh tahan. Suaminya pula satu Malaysia sudah tahu bahawa kaki putar belit terkememuka dalam dunia politik Negara.


Hingga hari ini, Lim Guan Eng masih berdiam diri dalam hal ini.

Betty yang mungkin telah insaf dan sedar bahawa kecantikan adalah asset wanita mula berjinak-jinak dengan dunia fesyen dalam usaha memenangi kembali hati suami tercinta.

Namun apakan daya, jika itu rupa yang diberikan Tuhan, nama mungkin kita sebagai insan biasa mampu mengubahnya.


Betty sanggup berbelanja menggunakan elaun wakil rakyatnya untuk transformasi dirinya.  

Namun semuanya telah terlambat. Jika ini dilakukan dari lebih awal, mungkin Lim Guan Eng tidak akan makan luar dan menduakan Betty untuk wanita yang lebih menepati selera Ketua Menteri Penang itu.

Ternyata usaha Betty menyertai pertunjukan fesyen, berdandan telah gagal mengembalikan nafsu suaminya kepada dirinya.

Betty hanya membangkitkan kebencian bukan sahaja dari pengundinya di DUN Kota Laksamana, tetapi juga dari kalangan “inner circle” DAP Melaka sendiri.

Dalam sibuk Betty menggayakan busana cantik dan berhias diri di Penang, dia lupa akan kebajikan rakyat di Kota Laksamana. Pejabatnya dilaporkan sering sahaja kosong dan hanya diisi oleh pegawainya.

DAP Melaka memang tak berkenan dengan menantu Lim Kit Siang. Sejarah silam suaminya juga tidak mungkin dilupakan oleh Cina DAP Melaka dan oleh sebab itu, Lim Guan Eng gagal mendapat undi popular di sini semasa pemilihan DAP yang lalu.

Kepada Betty, jika kau terlalu sayangkan laki kau dan tak mahu menjadi sekadar isteri pada nama, ada baiknya kau letak jawatan sebagai ADUN dan duduklah di Penang selama mana yang kau mahu.

Rakyat Kota Laksamana perlukan seorang ADUN  yang bertanggungjawab dan bukannya seorang model yang rasa dirinya cantik walaupun pada hakikatnya bukan.

Cukuplah dengan rupa fizikal yang buruk tidak perlu sampai memburukkan diri dengan kelakukan dan cara kerja yang membangkitkan kebencian rakyat.

Inilah akibat bila kerja dan masalah rumahtangga dicampur aduk oleh pemimpin. Rakyat yang menanggung deritanya. Sedang Betty melawa di Penang, ada rakyat di Kota Laksamana terabai kebajikannya kerana ADUN yang dipilihnnya  adalah seorang yang tidak bertanggungjawab.

Terima kasih kepada Kwong Wah Yit Poh yang melaporkan berita tentang siapa sebenarnya Betty Chew, ADUN Kota Laksamana dari DAP.

JPX

8 comments:

Anonymous said...

memang dap melaka tak buat kerja. asyik politiking sajer.

Anonymous said...

dap adalah parti yang sangat jahat di muka bumi Allah ni. mereka adalah kafir yang wajib ditentang

Anonymous said...

apa kata mereka bila benda macam ni kena batang hidung mereka sendiri?

Anonymous said...

hahaha...takat berita sampah lg fitnah ni, satu dunia tahu...blogger2 umno ni xleh diharap langsung! Dasar pengampu n penyebar fitnah terbesar dunia. Mmg korang ni sebahagian pengikut DAJJAL kan?
ps: berani ke letak post aku kat sini?

Anonymous said...

Parti idola ko tu yg mcm dajjal.x sedor ke?meliwat,berzina dfn bini org?islam ke tu bangang oiiii?otak tu jgn ltak kat lutut bolehhhhhh?

Anonymous said...

alamak bro patutnya , comments sampah yang takde isi macam anon 12.29 ni tak payah letak , tapi bagus juga letak sebab kita boleh menampakkan kebodohan mereka , tuduh penyebar fitnah tapi takde fakta - nasarudin tantawi tu pun menipu masa debat haritu pasal hudud kata karpal dah sokong tapi kafir harbi tu menafikan kakaka kesian kantoi menipu dan memfitnah secara LIVE lagi tu , memang sampah hanya layak jadi lembu dan anjing setia kepada DAPigs sahaja mereka ni

Jiwa Paradox said...

ANON 12.29 TU BARUAH KOMUNIS. SBB TU BERSUNGGUH BELA BINI LIM GUAN ENG.

Jiwa Paradox said...

KAU SIAPA AKU NAT TAKUT. KALAU KAU TAK POST PUN KOMEN KAU APA KAU BOLEH BUAT??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa