Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, July 07, 2012

WAN AZIZAH DAN BETTY CHEW SENASIB:PUNYA SUAMI SUKA MAKAN LUAR!!!



Inilah yang dikatakan "kata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih" . Ini lah yang boleh diibaratkan kepada Presiden PKR , Datin Wan Azizah. Beliau berkata BN dah tak ada modal hingga 'menyerang' isteri CM Penang iaitu Betty Chew apabila mempersoalkan tuduhan skandal suaminya itu. Pelik bila presiden PKR itu berkata BN tak ada modal, adakah dia tak nampak bagaimana kerajaan Selangor 'terduduk' bila ditekan dengan pelbagai isu yang mempersoalkan integriti pentadbiran kerajaan PR di negeri itu?

Itu satu hal, hal lain pulak kenapa Datin Wan Azizah tak membela Datin Seri Rosmah Mansor bila isteri PM itu diserang oleh gerombolan pakatan haram sejak dulu lagi ? Lebih malang lagi Datin Seri Rosmah Mansor bukanlah seorang politician seperti Betty Chew. Datin Wan Azizah juga menunjukkan kedangkalan pemikiran bila mempersoalkan mengapa DS Seri Najib yg juga memegang sementara portfolio Menteri Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat tidak melakukan apa2 untuk membela Betty Chew.

Adakah Presiden PKR itu pernah melihat DS Najib menyeru kepada gerombolan jahanam pakatan haram utk berhenti menyerang DS Rosmah yang juga isterinya. Apa pulak keistimewaan Betty Chew ? Hanya kerana sifatnya yang mudah sentap dengan statement berupa persoalan dari kalangan penyokong BN, dia terus dikatakan diserang.

Salute kepada DS Rosmah Mansor, walaupun ditabur dengan pelbagai fitnah sejak dulu lagi, reaksi beliau tetap cool dan tak melatah. Kalau Datin Seri Wan Azizah benar2 prihatin, dia patut bela Datin Seri Rosmah dahulu dan bukannya Betty Chew . Paling kurang pun bersikap adil la, tindakan mempertahan Bettt Chew hanya menunjukkan sifat hipokrit yang melampau ! Apa ustaz Azhar Idrus selalu kata? Munapek??

1 comment:

Anonymous said...

Isteri ketua menteri Pulau Pinang Betty Chew menggesa Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek menghentikan dan menyekat anggota partinya daripada menyebarkan "pembohongan" bahawa suaminya Lim Guan Eng mempunyai hubungan sulit dengan bekas kakitangan.


Pembohongan itu, termasuk dakwaan beliau menyerang bekas kakitangan itu, kata Betty yang juga Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Laksamana.



Chew mendakwa, ia sebenarnya helah untuk merosakkan reputasi keluarganya, sekali gus menjejaskan anak-anaknya. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Tahu pulak pedih dan seksanya bila orang menyentuh keluarga dia. Masa mereka bantai Chua Soi Lek dulu bukan main sedap lagi. Lupa pada keluarga orang yang dibantainya. Main ikut sedap mulut aje. Siap mengilai ketawa mereka. Kena batang hidung sendiri... dah muka jadi macam biawak pasir. !!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

2. Lupa ke Betty dan Lim serta pembangkang bila dia kaitkan PM Najib dengan Atlantuya yang sehingga kini hapah bukti pun tak ada. Lupa kew mereka ini bila mereka bantai keluarga Najib kononnya Najib dan Rosmah beli cincin berjuta dan buat lawatan ke Khazarzstan kerana nak hadiri majlis pertunangan anak beliau.

3. Lupa ke betapa pedihnya keluarga pegawai SPRM yang dikecam bertalai arus kononnya SPRM membunuh TBH? Lupa ke mereka ini bila menuduh PM dan keluarga pemimpin BN dengan berbagai dakwaan karut? Lupa ke mereka ini bila mereka dakwa Shafie Afdal dan Bung Mokhtar kononya ada hubungan dengan artis dan mengahwini artis? Apa salah mereka ini....

4. Dan .lupa ke mereka ini ... bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla....................Tak fikir ke tentang emosi keluarga yang mereka fitnah siang malam dengan berbagai tuduhan?!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

5. Kena ke muka sendiri ...... sendiri mau ingatlah..... Kah kah kah kah kahkah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

5. Tapi dalam msidang akhbar di atas nampaknya Betty begitu emosi. Mengapa ye? Ada udang di sebalik mee kot? Muka keduanya pun,,,,,, layu semacam aje. Kalau tak betul apa nak takut dan sedih macam buah gomak aje muka mereka berdua? PM Najib relak aje ... kena fitnah siang malam................... sebab perkara tak benar... SEba itu PM relak aje Q!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

5. Wanita cina yang dikatakan ada hubungan dengan Lim pulak ..... nak jawab pertanyaan wartawan pun takutv dan lari lintang pukang. KLIK kalau tak caya .!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

6. Kalau tak diserang oleh Betty dan kalau tak ada affair... mengapa wanita ni berhenti kerja secara tiba-tiba?????? Nafi kosong boleh lah.......!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

7. Tak ada angin masakan pohon bergoyang!!!!!! Kah kah kah kah kah kah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

8. Padan muka !!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

9. Dalam sidang DUN tak nak jawab...... kini jawab pulak bila dah panas.... Tak ke nampak lawak dan bodoh nya kedua mereka ini. ?

10. Dah buat dan ada affair dengan perempuan lain tu, mengaku ajelah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!Kah kah kah kah kah kah !!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa