Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, June 12, 2012

ORANG INDIA MAHU JADI BUMIPUTERA:APA PENDAPAT ANDA??


MAKIN LAMA MAKIN TERUK MEREKA NI CUBA LANYAK KITA. SIKIT DEMI SIKIT MEREKA MULA NAK SAMPAI KEPALA KITA DAH NI..

AKU PUN TAK FAHAM MACAM MANA PERWAKILAN PPP NI, MARAPPAN BOLEH TIMBUL IDEA UNTUK MENGELUARKAN USUL BERKENAAN TARAF BUMIPUTERA NI.

KORANG CUBA BACA APA YANG  MALAYSIAKINI TULIS NI. AKU RASA MEMANG MALAYSIAKINI TAK BOHONG KALI NI SEBAB MEREKA MEMANG SUKA ISU-ISU MACAM NI.


AKU SECARA PERIBADI MEMANG TAK SETUJU DAN SANGAT MARAH DENGAN INDIA SORANG NI.

APAKAH DIA LUPA ASAL USUL NENEK MOYANG DIA. BAGAIMANA MANA KETURUNAN DIA BOLEH BERADA DI SINI ITU DIA PERLU BELAJAR DENGAN LEBIH MENDALAM LAGI.

KORANG PERNAH DENGAR TAK ORANG MELAYU JADI MENTERI DI NEGARA INDIA?? ADA TAK ORANG MELAYU DAPAT TARAF BUMIPUTERA DI NEGARA INDIA???

AKU RASA TAKDE. KAT MALAYSIA JER ORANG YANG BUKAN BUMIPUTERA DAN SELAIN ORANG MELAYU BOLEH JADI MENTERI DAN LAYANAN YANG SANGAT BAIK. JADI BILA DAH DAPAT BETIS MESTI NAK PEHA...KAN???

DAN MEMANG SIFAT ORANG KARIF YANG TAK TAHU BERSYUKUR AKAN TERUS MENGIKUT HAWA NAFSU YANG SUKAR DIKAWAL SEHINGGA MENYEBABKAN APA YANG DIBINA SELAMA INI ROSAK BINASA!!!

JANGAN MELAMPAU, TOLONG SEDAR DIRI SIAPA ANDA SEBENARNYA!!!

JPX

12 comments:

Anonymous said...

Cakap pun tak fasih. Kalau dia orang nak jugak taraf bumiputra nama kena tukar pada nama Melayu, buat sekolah satu aliran. Nak bumi sahaja kompromi tapi dia orang haram!!!!

Anonymous said...

mati hidup balik aku tak kan setuju

Melayu Garang said...

ini bangsa dah start pijak kepala orang melayu. salah kita jugak yang banyak tolak ansur dengan bangsa pendatang ni. dulu kerja estet senyap jer, dah pandai cakap orang putih dah terlupa warna kulit dan asal usul

Anonymous said...

dah kita terima sebagai rakyat malaysia apa mereka nak lagi? inilah dunia. orang islam pun tak tahu bersyukur ni kan pulak orang kapiaq

Lembu Best said...

inilah kualiti orang yang berkiblatkan lembu akal pun macam lembu. sori kalau ada yang terasa

Anonymous said...

Ape masalahnya, suruh je mamat ni ikut jejak langkah Chua Jui Meng yang pernah kata dasar perjuangan politiknya sama macam PKR dan keluar dari parti. Mamt ni boleh masuk DAPig kerana perjuangan untuk minta semua jadi bumiputera ada dalam dasar parti komunis tu...!!!

Anonymous said...

hebat sangatkah mereka ni sampai nak jadi bumiputera? kita tak nafikan mereka ada juga yang sumbang kepada kemajuan negera kita tapi mereka masih juga perlu sedar bagaimana meraka ada di sini pada hari ini.

Anonymous said...

Saya melayu, so jangan marah dengan pendapat saya.
Macamana dengan beruk-beruk dalam Pakatan Rakyat PAS, PKR, DAP), yang juga melayu, juga bumiputera? Mereka, keluarga mereka, sapu habis keistimewaan bumiputera dari kerajaan. Tapi mengigit pada yang menyuap nasi ke mulut mereka sejak bangku sekolah lagi.
Bangsa lain di Malaysia ada yang lebih berterima kasih dan lebih patriotik dari beruk-beruk ni. Kenapa sekarang bangsa lain makin berani? Kerana Beruk-beruk inilah puncanya. So siapa yang lebih "bumiputera" dari beruk-beruk PR ni semua?
Untuk kita yang patriotik dan berterima kasih pada kerajaan, saya nasihatkan, cool! Lihat dulu beruk-beruk bumiputera PR" ni dan fikir,

Anonymous said...

mana boleh diam dalam hal ini. hak kita dia nak pulak. dalam baik kita dipijaknya..

Anonymous said...

india memang tak boleh jadi bumiputera secara definasinya.bumipetera ataupun native people adalah org asal di tanah melayu ataupun sekitarnya.kalau ikut definasi anthropologist orang melayu adalah etnik austronesian.austronesian adalah orang asal di kepulauan melayu mengjangkau hingga ke kepulauan new zealand , hawaii, easter island,madagascar, taiwan dan okinawa.jadi orang melayu bukan pendatang.tetapi pendatang adalah org indochina , selatan india yang bercampur dan berkahwin dengan orang asal melayu dan mengamalkan budaya dan bahasa melayu.jadi org cina india ataupun mereka yg lain tidak boleh jadi orang native atau bumiputera tetapi hanya malaysian sahaja.mereka sepatutnya minta hak seperti bumiputera bukannya nak jadi bumiputera.nak jadi bumiputera memang tidak boleh beb.nak hak bumiputera kena tanya org bumiputera dulu.

Anonymous said...

for me a keling tetap keling,from the bottom of my heart i hate keling,i don't buy anything from keling's shop.i batalkan pembelian kereta terpakai apabila i tahu kereta itu adalah milik keling.

Anonymous said...

jangan harap.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa