Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, June 20, 2012

GEMPAR:AHLI PARLIMEN PAS YANG BAKAL DIGUGURKAN KERANA BERKELAKUAN SEBAGAI SEORANG ISLAM!!




Alahai.. macam mana nak buat nie?? Pakar yang sebelum ini membuat penyelidikan tentang kadar radiasi Lynas dikatan telah dibeli oleh UMNO-BN, bagaimana pula dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh pakar yang merupakan ahli parlimen Hulu Langat daripada PAS ini?? Ahli Parlimen Hulu Langat daripada Pas, Dr. Che Rosli Che Mat menegaskan, tahap radiasi di projek memproses nadir bumi, Lynas berada pada paras rendah berbanding yang dibenarkan.

Malah, Beliau yang merupakan seorang pakar nuklear juga berpuas hati dengan pembentangan Laporan Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Projek Lynas Advance Materials Plant (LAMP) di Dewan Rakyat hari ini.  "Saya berpuas hati dengan pembentangan ini sebab jawatankuasa mengutip pandangan-pandangan dan masalah-masalah masyarakat. Kalau baca daripada muka surat 17 hingga 18 laporan itu, memang betul, itu bagus dan saya setuju.

"Saya tidak berani kata projek Lynas ini selamat atau tidak, tetapi daripada segi radiasi saya tahu ia rendah sebab saya sendiri ukur benda itu. Tahap radiasi memang rendah daripada yang dibenarkan, bagaimanapun banyak faktor lain perlu diberikan perhatian,". Kenyataan yang diberikan "saya tidak berani kata projek Lynas ini selamat atau tidak" adalah satu kenyataan untuk menyelamatkan diri. Kenapa mat cakap macam itu? Sebab kenyataan yang sebelum ini telah mendapat kritikan yang hebat dari semua penjuru dalam pakatan rakyat terutamanya PAS.


>>>TERUS BACA DI SINI<<<

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa