Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Recent Posts

Tuesday, May 01, 2012

PANAS: TOK ALI MINTA LETAK JAWATAN!!





Akhirnya teka-teki berkaitan penglibatan Datuk Kian Sit Har, Ketua Wanita MCA Melaka yang telah menjadi barisan hadapan rusuhan BERSIH 3.0 di Melaka terjawab.

Walaupun perempuan cina tu masih tak komen kata betul atau tidak, kini memang sah dia adalah salah seorang pendokong dan peserta paling hadapan dalam rusuhan BERSIH di Melaka tempohari.

Tok Ali, Pengerusi BN Melaka yang telah dimaklumkan hal ini telah meminta perempuan cina ni letak jawatan dan tak payah nak sebuk-sebuk hal BN Melaka lagi.

Maklumat ini aku dapat dari sorang kawan yang kerja sebagai wartawan. Dia sahkan yang Tok Ali memang mintak perempuan cina tu letak jawatan kerana sudah tak setia dengan BN.

Memang patut perempua cina tu letak jawatan. Selama ini dia telah jadik musuh dalam selimut dan dia telah pecahkan banyak rahsia MCA dan BN dan disalurkan kepada pembangkang.

Walaupun perempuan cina tu tak mewakili semua cina MCA di Melaka, tapi dengan peserta yan hampir 95% cina di Dataran Pahlawan hari tu, keikhlasan mereka dalam BN boleh dipersoalkan.

Dengan sikap yang biadap begini, parti kompenen perlu bertanggungjawab di atas kelakuan pemimpin mereka. Jangan buat sesuatu yang memberikan kesan buruk kepada BN. 

Selama ini pun, memang banyak keistimewaan yang Tok Ali bagi pada pemimpin parti komponen di Melaka. Itu aku tak mau ulas, kalau siapa tahu dia akan tahu.

Aku pulak mohon sangat pada Tok Ali untuk buat siasatan dalaman dan cari lagi musuh dalam selimut BN Melaka. Jangan sampai dah banyak benda bocor baru nak ambil tindakan.

Kalau ikut aku, tak payah mintak letak jawatan. Pecat terus. Gelaran Datuk tu pun aku tarik balik!!!

JPX


1 comment:

Anonymous said...

aku sangat sangat setuju dengan saranan kamu tu beb. lucut dan tarikh balik gelaran. kalau semua pehak melakukan yang sama kan lagi baik saperti chua jui meng kena.

kalaulah boleh diselaraskan tindakan diantara negeri negeri kan lagi baik. johor tarik balik gelaran datuk dari chua jui meng, trengganu tarik balik biasiswa pelajar yang berdemo dan baru baru ini presiden CUEPAC sarankan kerajaan mengambil tindakan terhadap kakitangan yang menjalan aktiviti yang tidak mengikut perintah kerajaan. kalau ini dapat dilakukan 'mungkin' berkurangan peserta perserta yang berdemo haram dimasa akan datang.

aku lihat parti parti komponen BN ni dah macam passenger je. jarang sekali aku terdengar suara suara mereka dalam mempertahankan serangan pembangkang terhadap kerajaan. UMNO saja yang kedengaran terpekik dan terlolong mempertahankan. jangan lupa, kamu blogger pro kerajaan telah dan sedang memainkan peranan terpenting dalam menjadikan Malaysia aman dan selesa.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa