Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, April 30, 2012

TAHNIAH MCA MELAKA KERANA MENYERTAI BERSIH 3.0

Terlebih dahulu, ingin saya nyatakan disini bahawa walaupun saya bukan ahli UMNO/Barisan Nasional tetapi saya menyokong penuh dasar dan perjuangan yang dibawa oleh UMNO dan Barisan Nasional. Sejak memegang tampuk pemerintahan negara dari era pasca kemerdekaan sehingga kini UMNO dan Barisan Nasional telah berjaya memacu negara ke sebuah negara maju dan disegani. Kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO bukan sahaja membela nasib orang melayu, malah turut tidak mengenepikan kepentingan kaum lain. Kejayaan ini hanya dapat dihasilkan dengan kerjasama yang erat diantara semua parti komponen dalam Barisan Nasional terutamanya UMNO, MCA dan MIC.

Selepas keputusan PRU-12 diumumkan pada Mac 2008, trend pengundi telah banyak berubah dan menyaksikan banyak parti komponen dalam Barisan Nasional mencatatkan kekalahan teruk. Parti Gerakan misalnya kalah teruk kepada DAP di Pulau Pinang, 3 kerusi MCA di Melaka iaitu di Kesidang, Air Keroh dan Bachang telah jatuh ke tangan DAP dan kekalahan teruk MIC yang turut menyaksikan kekalahan Presiden MIC sendiri di Parlimen Sungai Siput.

Perhimpunan bersih yang berlaku di Dataran Pahlawan tempoh hari adalah merupakan satu tamparan hebat buat MCA negeri Melaka kerana hampir 90% daripada kalangan pendemo adalah daripada kaum cina yang keluar menyatakan sokongan mereka kepada perjuangan pakatan pembangkang. Namun saya tidak menolak kemungkinan ada bantuan daripada DAP Muar atau kawasan berhampiran Melaka kerana saya percaya bahawa kaum cina telah diketahui umum semakin menjauhi Barisan Nasional dan MCA terutamanya.

Berbalik kepada tajuk posting saya pada hari ini, adakah MCA negeri Melaka terlibat atau menyokong BERSIH 3.0?!Jawapan saya sudah tentu TIDAK. Tetapi walaupun tidak terlibat secara langsung, saya tidak menolak sebarang kemungkinan bahawa wujud penglibatan secara tidak langsung ahli MCA atau bekas ahli MCA namun saya percaya pucuk pimpinan MCA negeri tidak menyokong perhimpunan bersih. Kenapa saya katakan demikian dan apakah bukti saya untuk menyokong penyataan saya itu?!Mari kita lihat mengenai sebuah gambar yang sempat saya rakamkan pada hari kejadian.


AKU MALAS NAK KOMEN...
KORANG BACA JER DULU...
NANTI AKU DOUBLE CHECK FAKTA NI..
KALAU BETUL...
MEMANG HANJING PUNYA CINA!!!
DASAR KOMUNIS!!!

JPX

4 comments:

Anonymous said...

kalau betul memang selama ni kita dah kena tipu. dah boleh sangat kita diamkan jer mca ni

Anonymous said...

siasat betul2. ni dah nak dekat pru13. jangan buat kawan2 kita kecik ati

Anonymous said...

dah naik lemak sangat dah kaum ni. pemimpin kita pun bagi muka sangat sampai dah berani pijak kepala.

Anonymous said...

memang dah patut pun ketepikan saja. begini lama pun yang terpekik dan terlolong mempertahankan kerajaan serta fitnah pembangkang adalah UMNO. tapi bila ada pemimpin buat lawatan ke kawasan mereka, macam macam mereka dapat. dah ini pulak cerita baru. kalau lah benar saperti dakwaan, biarkan saja MCA jawab.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa