Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, April 06, 2012

ISLAM TERUS DIPERSENDA:TANDA PERANG SALIB TERCETUS


KREDIT UNTUK DOUBLE Y

Nampaknya dalam sebuk PM kita ke sana ke mari bagitahu rakyat untuk bersatu dan mencari persamaan, masih ada puak yang tak reti bahasa dan buat-buat tak faham.

Malaysia sejak dulu lagi kita semua tahu bahawa Islam adalah agama rasmi. Tapi pada agama lain masih bebas diamalkan oleh penganutnya tanpa apa-apa halangan.

Umat Islam pulak tak boleh mempersendakan agama lain dan begitu jugalah dengan sebaliknya. Kita juga sangat maklum, isu yang melibatkan agama adalah sangat sensetif dan bukannya bahan gurauan.

Tapi ada sorang India yang kononnya pandai nama Manoharan, MP Kota Alam Shah macam nak cari pasal jer dengan umat Islam. Kalau nak tahu kenapa baca di DOUBLE Y.

Apa yang aku boleh rumuskan, si Mamoharan ni dah melampau.

Apa dia ingat dia Ahli Parlimen dia sudah hebat dan boleh persendakan Islam ikut suka hati dia jer.

Tindakan dia ni juga memburukan hubungan antara penganut agama di Malaysia, Sebab dia ni nanti tak pasal-pasal perang boleh tercetus.

Aku sendiri tak pernah persoalkan apatah lagi mempersendakan agama orang lain jadi kenapa dia melampau sangat.


Kalau nak berpolitik pun janganlah sampai macam ni. 

Si Mahoharan ni sembah apa pun aku tak kesah, tapi jangan kau sekali-kali buat benda yang boleh bangkitkan kemarahan umat Islam.


Semoga rakan Manoharan dalam PAS segera sedar. Jangan biarkan kayu api nereka ni menjadi bahan bakar kita kerana gagal mempertahankan kesucian agama Allah!!!

JPX

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa