Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, March 22, 2012

WAJIB BACA: KENAPA DAP TERLALU TAKUT DENGAN LYNAS!!!




Aku masih tertanya-tanya kenapa DAP Komunis terlalu bersunguh-sungguh membangkang dan cuba mengagalkan pembangunan kilang LYNAS di Kuantan.

Pelbagai cerita bohong dan siri drama direka cipta untuk memomokan rakyat dan memutarkan fakta sebenar apa itu LYNAS yang sebenarnya.

Parlimen adalah sebuah tempat di mana ahlinya duduk bertemu dan berbincang bagi memutuskan samada loji LYNAS ini patut diteruskan atau tidak. Mandat rakyat kepada ahli parlimen adalah suara mereka di sana untuk memberikan keputusan yang mereka mahu.


SUMBER 
Agak mengecewakan bila ada Ahli Parlimen menyewakan bas dan mengisi bas tersebut dengan rakyat Malaysia lalu dibawa rakyat tersebut ke Kuantan untuk berdemo, bagi mengatakan penolakan mereka kepada LYNAS.


Adakah berdemo ini satu cara yang adil untuk menentukan nasib LYNAS dan adakah mereka yang hadir dengan bas ini mewakili suara seluruh rakyat Malaysia?

DAP adalah mereka yang paling takut dengan kebenaran LYNAS adalah yang paling banyak meyebarkan pembohongan dan fakta salah.


Kenapa DAP takut dengan LYNAS?

DAP takut dengan LYNAS kerana pemaju dan pengusaha nadir bumi di Negara asal usul mereka di Tanah Besar bakal tergugat dan pasaran bahan tersebut di Negara ini semakin akan mengecil.

Kumpulan masyarakat yang asalnya dari Tanah Besar ini sekarang adalah pemain dan pengawal industry ini di sini. Sudah tentu pesaing dari kalangan bumiputera adalah sangat merbahaya bagi perniagaan mereka.

Takut kerugian dalam perniagaan ini, bantuan ditagih dari saudara-mara mereka yang asal usulnya juga dari Tanah Besar. Kaum yang tidak kenal erti halal haram ini tentu sahaja akan membantu kaum mereka asal wang ringgit boleh berubah tangan dan pada harag yang betul.

Produk yang bakal dikeluarkan LYNAS juga bukan sebarangan dari segi kualiti dan pasarannya. Harganya yang lebih mahal kerana kualitinya yang tinggi. Dengan kualiti ini, produk LYNAS mudah tembus ke Eropah dan menakutkan pesaingan mereka yang sedia ada ini.


Ketakutan tentang LYNAS yang dibawakan oleh DAP adalah ketakutan tentang mereka sebenarnya. Jika melibatkan untung dan rugi, bangsa ini sanggup berbuat apa sahaja!!



 


Jika ianya melibatkan sinaran radiasi dan nuclear, Fauziah Salleh tentu sahaja boleh membantah dan berdemo di hapadan loji nuclear yang sedang beroperasi di Bangi (Nuklear Malaysia). 

Bagaimana pula dengan kilang panel solar di Penang???

Kenapa Fauziah tidak berdemo di Bangi dan di Penang?? Tiada arahan dari DAP??


Jawapannya, Fauziah tidak tahu apa-apa langsung tentang hal yang dia perkatakan. DAP hanya mempergunakan perempuan ini untuk memuaskan nafsu jahat mereka dan melindungi perniagaan saudara mereka di Tanah Besar.


Jika rakan perempuan ini yang datangnya dari PR sendiri iaitu Ahli Parlimen PAS Hulu Langat, YB Dr. Che Rosli seorang pakar nuclear bersetuju mengatakan ianya selamat, apa yang  sebenarnya menghalang dari Fauziah untuk setuju bahawa LYNAS itu benar-benar selamat?


Jika PAS sanggup terima kebenaran ini, kenapa Fauziah terlalu setia mempertahankan hujah DAP??



DAP belum lagi membentuk kerajaan mahupun sebahagian dari kerajaan sedia ada tetapi telah menunjukkan wajah komunis mereka yang sebenar. DAP adalah alat kuasa luar untuk menjatuhkan ekonomi Negara Malaysia.


Bayangkan jika mereka berkuasa sepenuhnya. Apa nasib bumiputera?

Dan jika renung sejenak, tindakan memulaukan perlantikan jawatankuasa khas di Parlimen berkaitan isu LYNAS adalah satu cara jahat DAP dalam usaha mereka merosakan reputasi LYNAS.

Ketakutan melampau mereka terhadap LYNAS juga pasti akan melipat gandakan usaha jahat mereka dalam memastikan saudara niaga mereka di Tanah Besar akan terus menerus menjadi kuasa utama dalam perniagaan nadir bumi.

JPX

2 comments:

Anonymous said...

hemm fauziah nie hanya mangsa nafsu rakus DAP...
igt fauziah ko tu mangsa nafsu rakus dap...

Anonymous said...

memang dasar mereka....melayu harus faham.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa