Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, March 26, 2012

USTAZ BADRUL AMIN CERITA PENGALAMAN BERI KAUNSELING


 



Jika pembaca adalah seorang lelaki, tentu sahaja kita akan cemburu dan mengagumi jantan sorang ni. Ustaz Badrul Amin baru jer nikah sorang lagi Jun lalu dan berjaya menghasilkan tujuh, diulang tujuh orang anak dengan isteri pertamannya.

Dalam sebuk berbini dua, Ustaz Badrul Amin masih mampu cari masa untuk beri kaunseling pada bini orang pada jam 3 pagi.

Dengan tugasan politik yang berat dan tugas sebagai Ahli Majlis Tertinggi PKR dan sebuk ke sana sini untuk memberitahu rakyat bahawa Anwar Ibrahim bukan pelakon lucah itu, Ustaz Badrul tentu sahaja akan terlalu letih untuk sesi kaunseling pada jam 3 pagi.

Namun dengan berkat usaha rakan seperjuangan  PAS yang banyak mengiklankan ubat kuat dan ubat tenaga batin di dalam Harakah, ini seperti memberikan sinar dan harapan kepada Ustaz Badrul Amin. 

Penawaran dan hebahan yang dilakukan oleh Harakah bukan sahaja memberikan kekuatan pada Ustaz Badrul, namun ianya merupakan penyelesaian banyak masalah terutamanyan kepada ahli dan pemimpin PAS sendiri.

Tapi mengapa jam 3 pagi di dalam bilik hotel dipilih Ustaz Badrul Amin untuk sesi kaunseling ini? Walaupun tiada video dan saksi tiada apa yang berlaku, dan dengan penafian Ustaz Badrul Amin, mana mungkin seorang suami boleh terima perkara ini walau apa sahaja alasannya.

Apakah Ustaz Badrul Amin boleh terima alasan yang sama jika perkara ini berlaku kepada ke dua-dua isterinya?

Jika ada saksi dan siaran langsung apa yang berlaku semasa sesi kaunseling itu berlansung, tentu sahaja Ustaz Badrul Amin akan ambil pendekatan tunjuk perut dan jam Omega ada dalam simpanan isteri saya juga akan maki wartawan dan akhirnya buat muka selamba kata itu bukan saya!!!

Muka selamba dan muka tembok adalah satu kelebihan Allah berikan kepada pemimpin Pakatan Rakyat.

JPX

1 comment:

Anonymous said...

mana nak cari pemimpin serba boleh macam ni?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa