Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, February 10, 2012

PAS LULUSKAN FATWA BABI HALAL DI SISI POLITIK MEREKA



Kalau nak cerita pasal keburukan pemimpin PAS, aku rasa mau sampai subuh tak habis satu bab.

Apa tidaknya, dari kes zina dengan bini orang, kes zina dengan anak dara orang, kes tipu tanah bapak saudara, kes gelapkan tabung derma orang ramai, kes itu, kes ini pemimpin Parti Adat & Sukan ini dah macam sekumpulan penjenayah.

Kalau dah nama pun penjenayah, akhlak mereka pun kita dah boleh agak. Mesti tak senonoh dan tak boleh dibuat contoh langsung. Kalau kita ni ada saudara perempun, biar jadikan anak dara tua dari kasi kawin dengan jantan malong dari parti PAS ni.

Dulu...tapi tak lama dulu masa Pak Lah jadi Perdana Menteri, ada sorang pemimpin PAS nama Mahfuz Omar pernah cakap lebih kurang macam ni...

"Badawi di arab jaga unta tapi Badawi di Malaysia jaga babi." Ini pasal kes Virus Nipah yang teruk melanda Malaysia pada masa tersebut.

Mahfuz cakap macam tu kerana pada masa itu dia rasa PAS amat Islam perjuangannya. Kita pun sedia maklum bahawa babi haram di sisi Islam namum Mahfuz juga perlu sedar tugas pemerintah untuk jaga semua benda yang memudaratkan kepada rakyat walaupun ianya termasuk babi.

Adakah Mahfuz tidak khatam mengaji bab ini??? Mengapa Mahfuz boleh mempersendakan hal ini walaupun kita semua tahu apa sahaja permasalahan dalam negara ini adalah tanggungjawab pemerintah. Adakah satu kesalahan dan wajar dipersenda tugas yang dijalankan oleh Perdana Menteri pada ketika itu???

Katakanlah pada masa itu, Mahfuz adalah Perdana Menteri, adakah dia akan biarkan sahaja babi itu dan tidak mengambil apa-apa tindakan untuk tangani virus Nipah yang melanda negera hanya kerana babai haram di sisi Islam???


Ditakdirkan Allah, dalam ketaksuban puak PAS ni nak cari undi Cina, maka berbondong-bondonglah mereka ini masuk ke pasar tempat cina ini berjual beli daging bai yang haram ini. 

Maka bersalamlah orang PAS ini dengan tangan orang cina yang sedang menjual daging babi yang haram ini.

Bersentuhlah kulit tangan orang PAS dengan tangan orang cina yang baru lepas melapah daging babi yan haram.. 

Gembiralah orang cina penjual babi yang haram ini setelah bersalaman dengan orang PAS kerana dapat ang pow.

Tapi bila kita cakap puak ini terdesak untuk dapat undi hingga sanggup salam tangan cina penjual babi yang haram yang baru lepas pegang daging babi yang haram, mereka jawab ini pulak...


KUALA LUMPUR: Pas’ Ulama Council deputy chief Datuk Mahfodz Mohamad says the Al-Quran doesn’t forbid Muslims from going to pork stalls, so it was alright for Pas leaders to meet the people at stalls selling pork meat.

Defending the actions of two Pas leaders who distributed angpows and oranges at pork stalls in Mersing and in Selangor in conjunction with the Chinese New Year celebrations, Mahfodz said there was no reason why Muslims should make a big fuss over those visits.

"There is no prohibition in Islam stopping Muslims from going to pork markets. As long as Muslims know what is right and wrong, they don’t have to create a big fuss about it.


"I don't find the visits odd, at all. In fact this shows how Pas is more open and approachable to people at all level, as what is stated in our "Pas for all" slogan," he added. - TheMole 

Itulah dia hakikat PAS, bila kena pada kita...haram...

Bila kena pada mereka....halal...

Apapun, harap-harap tangan orang PAS yang salam dengan cina penjual babi yang haram tu dah siap samak. Takut tak sah pulak sembahyang Jumaat kejap lagi...

hehehehehehehehe....

JPX 

2 comments:

Anonymous said...

syok la aku layan kisah parti adat dan sex ni...

semuanya mereka maksum belaka...

pejuang hamas...

Adi Kencana said...

Nak dapat undi pun, tak payahlah sampai tersentuh daging babi, terpercik darah babi. Jumpa je lah bila pasar dah nak tutup, bila semua dah dibersihkan.

SETELAH DITELANJANGKAN DI LEMBAH PANTAI, NURUL IZZAH LARI KE SINGAPURA!! Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa