Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, January 20, 2012

WAJIB BACA: BEZA PENJENAYAH SEKS MALAYSIA DAN LUAR NEGARA





Firman Allah dalam Surah Al Isra ayat 32 bermaksud:  “Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya ia (zina) itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk”.  


Manakala di dalam surah Al-Araf 81 bermaksud; “Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk melepaskan nafsumu, bukan kepada wanita, sesungguhnya kamu ini adalah kaum yang melampaui batas”.

Kedua-dua ayat Al Quran ini jelas dan tegas menyatakan bahawa perbuatan zina dan liwat merupakan satu tegahan keras dari Allah s.w.t ke atas manusia. Perbuatan ini akan menghancurkan kesucian dan maruah diri, keluarga, keturunan,masyarakat dan negara. Namun di sebalik larangan tersebut, ada segelintir manusia yang terjebak dengan runtunan nafsu liar melakukan zina, bahkan bertambah parah melakukan seks luar tabie sesama jenis. Anehnya, mereka berbangga dengan perbuatan keji tersebut dan sanggup bermati-matian mempertahankan perbuatan songsang mereka.  

Namun ada juga di kalangan pengamal seks songsang dan terlarang ini menerima padahnya apabila skandal mereka dibongkar oleh media dan masyarakat yang prihatin terhadap isu kebersihan moral. Para pemimpin yang terlibat dengan perbuatan keji ini terpaksa menanggung malu namun sanggup meletakkan jawatan mereka akibat desakan rakyat dan telah menerima hukuman. Meskipun menganggap hukuman tersebut bertujuan mematikan karier politik mereka, namun tidak pula mereka memperalatkan rakyat memberontak di jalanan membela perbuatan mungkar mereka. Inilah dikatakan pemimpin berjiwa besar dan berani tanggung risiko. Anehnya kebanyakkan mereka bukan beragama Islam namun amat peka dengan soal integriti. 



              
TANGGUH KES BERPULUH KALI, MINTA MAHKAMAH TUKAR HAKIM,  DUDUK DALAM KANDANG TAK  NAK JAWAB SOALAN, HAKIM KATA MEMANG LIWAT ITU BERLAKU, PEGUAM BELA KATA SUKA SAMA SUKA, MASIH MAHU JADI PERDANA MENTERI
Namun amat berbeza sekali di Malaysia. Kemungkaran yang dibuat sendiri, rakyat pula diajak berevolusi. Apakah dengan revolusi jalanan akan melenyapkan tentangan rakyat lain yang anti mereka? Apakah taruhan dan siapa yang bakal dikorbankan kepada kuasa asing atau para penyokong yang selama ini tegar membela skandalnya? Apakah mereka ini tidak akan memberi tekanan sekiranya permintaan mereka nanti tidak ditunaikan? 

Kita kagum jika rakyat begitu prihatin terhadap ketelusan dan imej moral seseorang pemimpin. Kita bangga memiliki para pemimpin yang peka dengan pembangunan negara-bangsanya. Bahkan kita bangga negara dipimpin oleh manusia-manusia yang bukan sahaja berwawasan, bijak, berkarisma dan berintegriti tetapi mempunyai akhlak terpuji seperti alim ulama. Namun kita semestinya benci dan menolak pemimpin yang hipokrit, tersadung pelbagai kes moral, sering mungkir janji, kuat maki hamun dan sanggup jadi kuda tunggangan kepada musuh-musuh agama, bangsa dan negaranya sendiri!. Semoga Allah menyelamatkan kita dari kebejatan pemimpin sebegini.


JPX

3 comments:

Anonymous said...

KEBANYAKAN RAKYAT KAT MALAYSIA NI BANGANG DAN MENYEMBAH KOTE YG BENGKOK TU...

WALAU PEDIH TERPAKSA AKU TULIS SEBAB MENTALITI ORG MELAYU SEMAKIN HARI SEMAKIN BANGANG DAN TAKSUB DGN POLITIK SAMPAI LUPA MANA JERAT DAN MANA SATU PELANDOK...

PELANDOK YG SEDAP DIMAKAN DI PILIH JUGA JERAT YG AKAN MENGERAT DIORANG...

PEJUANG HAMAS...

Pakcu Rantau Panjang said...

Kematangan berpolitik masyarakat Barat berbeza dengan kita.Keiklasan pemimpin mereka untuk berundur bila dirasai bersalah adalah satu sikap yang boleh di puji. Mereka berpegang dengan etika moral biar pun agama mereka berbeza dengan Islam agama kita.

Kebenaran yang dicari tidak pun dikaburkan dengan berbagai cara yang sengaja di selumbungi dengan cara putar belit. Dan Para pengikut mereka matang dalam menerima kebenaran ..biar pun terasa kehilangan.

Dan kita masih dengan emosi dan dendam biar pun kenyataan yang ada jelas terbukti......... walahualam

Adi Kencana said...

Anwar memang layak masuk dlm golongan penjenayah seks...

KHALID KAKI PEREMPUAN? PAS KENA KENCING? Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa